• مکان: تهران
  • نام کتابخانه: موسسه ندای ماندگار
  • مربیان: آزیتا صدیقی، ستاره آزادبخت
  • نام کتاب: کتاب تولدت مبارک هاپو
  • تاریخ: ۹  شهریور ۱۴۰۰

در تاریخ ۹ شهریورماه ۱۴۰۰، مربیان مهد موسسه ندای ماندگار تهران، خانم‌ها آزیتا صدیقی و ستاره آزادبخت، به بلندخوانی کتاب «تولدت مبارک هاپو» برای کودکان پرداختند. شرح این فعالیت را در ادامه می‌خوانیم:

ابتدا کودکان خودشان دایره بلندخوانی را پهن کردند و لیندا کتاب «تولدت مبارک هاپو» را از کتابخانه انتخاب کرد که برایشان بلندخوانی کنیم.

از کودکان پرسیدم: می‌تونید حدس بزنید کتاب درمورد چه موضوعی هست؟ گفتند تولد، چون هم کادو و هم کلاه تولد در تصویر وجود دارد.

بلندخوانی کتاب «تولدت مبارک هاپو»

محمدصادق گفت تولد خیلی خوشمزه است! بقیه کودکان خندیدند. محمدصادق گفت چون تولد هم کیک داره و هم ژله و هم پفیلا.

به کودکان گفتم که تاکنون تولد گرفته‌اند؟ که هرکدام گفتند بله و خاطراتی را از تولدشان تعریف کردند. لیندا گفت چندوقت پیش تولد گرفته است وهمه بادکنک و وسایل تولدش را درکمدش نگهداری می‌کند.

پس از معرفی نام نویسنده و مترجم کتاب «تولدت مبارک هاپو»، سوالاتی از روی جلد کتاب از کودکان پرسیدم. مانند رنگ و طرح شکل کادو و کلاه‌های تولدی که درتصویرجلدکتاب وجود داشت.

سپس شروع به بلند خوانی کتاب «تولدت مبارک هاپو» کردم. درحین بلندخوانی، از کودکان سوالاتی پرسیدم. مثلا پرسیدم روز تولدتون یادتون می‌مونه؟ اون روز چه حسی دارید؟ بچه‌ها گفتند بله یادمون می‌مونه و اون روز خوشحالیم چون روزیه که به‌دنیا اومدیم.

لیندا و یاس، هرکدام خاطراتی از تولدشان تعریف کردند. آن‌ها ‌گفتند که زمانی که تولدشان بوده است به مادرانشان کمک کرده‌اند و مانند هاپو کیک درست کرده‌اند.

کتاب را با یکدیگر تصویرخوانی کردیم. زمانی که کیک تولد هاپو آماده شده بود و تصویر یک هاپو کوچک بر روی کیک وجود داشت، کودکان شگفت زده گفتند هاپو کوچیک شده.

کودکان درباره اینکه درتولدهایشان از چه خوراکی‌ها و تزییناتی استفاده می‌کنند، با هم گفتگوکردند.

برای فعالیت پایانی، بااستفاده ازمقواوکاغذرنگی، کارت تبریک تولد درست کردند که لیندا کارت تبریک خود را به آقای اسماعیل‌پور، مدیر مرکز ندای ماندگار، هدیه داد.