• مکان: هرمزگان، جزیره قشم، درگهان
  • نام کتابخانه: : کتابخانه کودک محور نوید وحی درگهان
  • ترویجگر: خانم فرشته تورنگ
  • نام کتاب: کتاب «موش باهوشه خوش اندام می‌شود»
  • تاریخ: ۲۶ مهر ۱۴۰۰

گزارش بلندخوانی کتاب «موش باهوشه خوش اندام می‌شود» به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش

هر ساله روز ۲۶ مهرماه در کشورمان به عنوان روز تربیت بدنی و ورزش شناخته می‌شود. این روز فرصت مناسبی‌ست برای یادآوری اهمیت ورزش و فعالیت بدنی به کودکان به ویژه از مسیر فعالیت‌‌هایی مثل بلندخوانی.

به همین مناسبت، خانم فرشته تورنگ به همراه کودکان کتابخانه کودک محور نوید وحی درگهان در قشم، به بلندخوانی کتاب «موش باهوشه خوش اندام می‌شود» پرداختند. با هم شرح کوتاهی از این فعالیت را می‌خوانیم:

به مناسبت روز تربیت بدنی و ورزش، قبل از بلندخوانی در مورد رشته‌های ورزشی با بچه‌ها گفت‌وگو کردیم و این که چه رشته‌های ورزشی وجود دارد و خودشان به کدام رشته ورزشی بیشتر علاقه‌مند هستند؟

پسرها به ورزش فوتبال علاقه داشتند و دخترها علاقه‌های متفاوتی داشتن. ورزش‌هایی مثل: شنا، دوچرخه‌سواری و کاراته

سپس کتاب «موش باهوشه خوش اندام می‌شود» را بلندخوانی کردیم و تلاش‌هایی که موش باهوشه برای رسیدن به قهرمانی می‌کرد را به همراه بچه‌ها دنبال کردیم.

کتاب موش باهوشه خوش اندام می‌شود

پوستر موش باهوشه خیلی زیبا به نکات ورزشی اشاره می‌کرد و این که برای رسیدن به قهرمانی و داشتن تناسب اندام چه کارهایی را باید انجام دهیم.

با توجه به این که روز قبل در مورد غذاهای سالم باهم گفت وگو کرده بودیم، امروز هم اهمیت غذاهای سالم را مجددا یادآوری کردیم.

برای انجام فعالیت پس از بلندخوانی از بچه‌ها خواستم‌ فعالیت‌های متفاوتی انجام دهند.

بچه‌های کلاس کاراته به دوستانشان حرکات کاراته را نشان دادند. همچنین کودکان با هم در حیاط، مسابقه دو انجام دادند و خیلی لذت بردند.