استان کرمان، شهرستان بم، انجمن حمایت از کودکان کار مرکز بم

نام مربی‌: هانیه کریمیان

نام کتاب‌: شمارورزی لولوپی‌+ صفر

تاریخ:  ۱۴۰۰/۱۰/۱

گزارش‌کار از زبان مربی:

آموزش واک (ژ) وشعر و قصه‌ آن و  انجام کنش‌ورزی با گیره‌ها و آویزان کردن قلب‌ها و اجرای حرکت تنفسی بی‌صدا و حرکت شتری برای کودکان بسیار لذت‌بخش بود.

با تکرار شعر‌های قبل، واک‌های آن‌ها وآموزش شعر شب یلدا  (باز بچه ها خبر خبر) و آموزش نقاشی هندوانه، انار و توضیح مراسم شب یلدا و برگزاری جشن یلدا، خدا را در شادی چشمان برق‌زده کودکانم دیدم.
همچنین تکرار شب و روز، این‌بار با تخته‌سیاه و کاغذ سفید برای آن‌ها جذاب بود..آموزش کتاب لولوپی‌+صفر دست‌ورزی ۷و۸ انجام شد، که در این فعالیت، کودکان خط کج و صاف و همچنین چپ و راست را همراه با مداد و شاخه درختان آموختند

همچنین بازی چسب و توپ جهت افزایش دقت و تکرار رنگ‌های قرمز، آبی، سبز و آموزش شمارش اعداد و نوشتن آن‌ها از ۱ تا ۵ انجام شد.  نمایش گربه که پیش سگ می‌رود و نمایش صبح بخیر خرگوش کوچولو توسط کودکان اجرا شد که داستان خرگوش کوچولو برای کودکان پرمحتوا بود. همچنین همراه با داستان مفاهیم باز و بسته ازطریق تصاویر پنجره و کشوها در کتاب به کودکان آموزش داده شد که تفاوت بین تصاویر با کمک توپ رنگی به خوبی به نمایش گذاشته شده بود و در هر ورق درباره کارهایی که مادر خرگوش کوچولو می‌کرد با کودکان گفتگو کردیم.  شمارش پرنده‌ها و آشنایی اولیه کودکان با مفهوم ابتدایی صفر یا هیچی و مفاهیم بالا و پایین همراه با اشیا روی زمین و… آموزش داده شد.
سوال کودکان که برایم جالب بود، این بود که چرا مرغ شلوار مامان خرگوشه را می‌کشد که جواب آن  چون می‌رود لرد می‌شود، لرد در لهجه بمی به معنی بیرون رفتن است یا ماشین می‌خواهد یا به عروسی می‌رود.