مکان: استان زاهدان، شهرستان  شیرآباد، آبان ماه ۱۴۰۰
نام مربی: محسن شه‌بخش
نام کتاب: هیولای سبز، بچه باتلاق، پی و فی کجا هستند
پایه تحصیل: سوم دبستان
تعداد دانش آموزان: ۲۷ نفر

گزارش کار از زبان مربی:

فارسی:  درس‌های اول ، دوم و سوم تدریس شد.
اوایل برای اینکه با خط تحریری اشنایی نداشتند روان ‌خوانی برای کودکان سخت بود، ولی بعد از تمرین و تکرار در کلاس کم‌کم توانستیم این مشکل را برطرف کنیم.
تدریس واک‌ها و ترکیب آن‌ها برای کودکانی که مشکل شناخت واک‌ها را داشتند تمام شد و اکنون اکثر آن‌ها می‌توانند کلمه و گاهی اوقات جمله بخوانند و املای  آن‌ها را بنویسند.

علوم:  درس خوراکی‌ها تدریس شد ولی بعد از آن چون‌ کودکان به گیاهان علاقه داشتند، در کلاس یک‌ باغچه کوچک با کمک بچه‌ها ساختیم و گیاه گندم و جو در باغچه کاشتیم تا مراحل رشد آن‌ها را از اول عملی مشاهده کنیم.
ریاضی:  مبحث‌های الگو، الگویابی، ماشین‌های ورودی و خروجی، تقارن و ساعت به همراه ابزار تدریس شد.
بلند خوانی:  هیولای سبز، بچه باتلاق و پی و فی کجا هستند انجام شد و بعد از بلند خوانی نمایش آن‌ها و ساخت ماسک شخصیت‌های داستان‌ها اجرا شد.
امانت دهی کتاب:  کودکان هر روز از کتابخانه کلاس یا کتابخانه مدرسه کتاب امانت می‌برند و علاقه بسیار  زیادی به کتاب خواندن نشان می‌دهند، به طوری که وقتی به شوخی می‌گویم  کتاب‌ها خسته شدند، بگذارید استراحت کنند، بیشتر شوق و ذوق نشان می‌‎دهند و حتی کودکانی که در خواندن مشکل دارند هم کتاب میبرند. خوشبختانه اکثر بچه‌ها در روان‌خوانی و بلندخوانی پیشرفت دارند.

املا نیز هرروز به روش‌های مختلف اعم از، املای تقویت حافظه‌ای، املای گروهی، گزارش‌نویسی، نوشتن کارهای روزمره و… کار می‌شود.