راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «جزیره شادی»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «جزیره شادی»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «جزیره شادی»:

نویسنده: ماریت تورن کویست
مترجم: محمدهادی محمدی
ناشر: کتاب‌های تاک/ موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
گروه سنی: هفت سال به بالا


درباره‌ی کتاب
«جزیره‌ی شادی» داستان دخترک بلم‌سواری است که بر روی دریا به دنبال یافتن جزیره‌ی شادی است. او جزیره‌های بسیاری را در سر راه‌اش می‌بیند که ساکنان‌اش ادعا دارند آن‌جا همان جزیره‌ی شادی است اما دخترک شادی را در هیچ‌یک از آن‌ها نمی‌یابد. او در این سفر کسان زیادی را می‌بیند و نشانی جزیره‌ی شادی را از آن‌ها می‌گیرد، پاسخ‌ها را می‌شنود، فکر می‌کند و سرانجام دست به انتخاب می‌زند.
او از کنار جزیره‌های همیشه جشن، تندرستی و نیرومندی و … می‌گذرد و از همه‌ی جزیره‌ها صدای‌اش می‌زنند که نام جزیره‌ی ما شادی است اما دخترک دودل است و نمی‌تواند جایی را برگزیند. پس از زمان بسیاری که در دریا می‌راند به آخرین جزیره‌ای می‌رسد که روی خط افق وجود دارد. جزیره‌ای‌ که هیچ ‌چیز ندارد و می‌تواند همه‌ چیز را در آن از نو بیافریند. این همان شادی و خوش‌بختی‌ای است که او در جست‌وجوی‌اش بود.

 

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «جزیره شادی»:

فعالیت‌های این راهنما به چندین بخش تقسیم شده‌اند که هر بخش هدف‌های چندگانه‌ای را دنبال می‌کند. در بخش گفت‌وگو علاوه بر نکاتی برای تبادل نظر درباره‌ موضوعات مختلف، فعالیت‌هایی نیز در جهت گسترش واژگان و تشویق کودکان به نوشتن گنجانده شده است.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

با کودکان درباره‌ی شادی گفت‌وگو کنید. از آن‌ها بپرسید چند نوع شادی می‌شناسند؟ شادی و رضایت فردی، و شادی در پیوند با دیگران را برای کودکان تعریف و تعاریف خود را با ذکر مثال عینی کنید.
از کودکان بپرسید:
چه چیزی آن‌ها را شاد می‌کند؟
از دیدن چه کسی (چه چیزی) شاد می‌شوند؟ چرا؟
با انجام چه کاری شاد می‌شوند؟ چرا؟
شادی خود را چگونه بروز می‌دهند؟
آیا شادی فقط خندیدن است؟
چگونه می‌توانند دوستان یا خواهر (برادر) یا والدین‌شان را شاد کنند؟

 


دانلود دستنامه «جزیره‌ی شادی»

دانلود (PDF , HandBook_ReadWithMe_jazireh_shadi.pdf)


لینک خرید کتاب «جزیره شادی» از سایت هدهد



0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *