مکان: استان کرمانشاه، شهرستان سرپل‌ذهاب، کتابخانه هیوا
مربی: شکوفه امیریان
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۱/۱۷

درروز یک شنبه بعداز نشست‌هایی که مسئول امور عشایر شهرستان جناب آقای بهرامی و مدیرکتابخانه علامه امینی داشتم..تصمیم براین شد تعدادی از بچه‌ها را برای آشنایی بانحوه زندگی عشایر و دیدن حیوانات آن‌ها و بازی با بچه‌ها، به سمت چادرهای آن‌ها برویم…در بدو ورود به محل زندگی عشایر، بهار با دیدن اسب خاکستری گفت خانوم این شبیه یکی از اسب‌های کتاب هفت اسب هفت رنگه…
آقای بهرامی به بچه‌ها گفت حواستان باشد سگ‌ها خطرناک هستند .. به اسب هم نزدیک نشوید ،،که باصحنه‌ایی زیبا مواجه شد بچه‌ها با سگ‌ها بازی می‌کردند، نازشان می‌کردند و حتی خوراکی به آن‌ها می‌دادند و اسب هم نازکردند.
بادیدن این صحنه تاثیر بجای کتاب‌ها را دربین بچه‌ها می‌شد دید و من به اقای بهرامی گفتم ما درکتابخانه به کودکان دوستی باحیوانات و طبیعت را آموزش می‌دهیم و الان بادیدن این تصاویر بسیار خوشحالم. خانواده عشایر کودکی ۶ساله دارند که بخاطر نداشتن وسیله از رفتن به مقطع پیش‌دبستانی محروم است، وقتی کار بچه‌‍‌ها را می‌دید به من گفت خانوم مقدور هست هفته‌ایی یکبار هم شده به پسرمن هم درس بدهید (بعد از صحبت‌هایی که با مادر این کودک داشتم ایشان تا کلاس ۵ ابتدایی بیشتر سواد نداشتند) من هم باکمال میل قبول کردم، انشالله بتوانم کمکی باشم برای این کودک و ساختن آینده‌ایی روشن.