راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «طوطی و بقال»

تصویر دستنامه طوطی و بقال

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «طوطی و بقال»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «طوطی و بقال»:

نویسنده: محمدهادی محمدی. تصویرگر: امیر شعبانی‌پور. تهران: انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.

گروه سنی: ۷-۱۲ سال

معرفی کتاب:

کتاب «طوطی و بقال» نوشته محمدهادی محمدی بازآفرینی است از تمثیلی به همین نام از دفتر اول مثنوی معنوی مولانا و نخستین کتاب از سه‌گانه‌ای است که محمدهادی محمدی و امیر شعبانی‌پور در بازآفرینی مدرن از حکایت‌های مثنوی که ریشه برخی از آن‌ها تا کلیه و دمنه هم می‌رسد، در دست دارند. کتاب «طوطی و بقال» حکایت بقالی است که طوطی خوش‌سخنی را از بازار می‌خرد و در کنج دکان‌اش حبس می‌کند تا با خوش‌زبانی‌هایش به فروش دکانش رونق بدهد. محمدهادی محمدی از این تمثیل مولانا استفاده می‌کند تا موضوع آزادی و مفهوم آن را برای مخاطبان کم‌سال مطرح کند.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «طوطی و بقال»:

فعالیت‌ها و گفت‌وگوهایی که در این دفترچه راهنما آمده است، پیشنهادهایی برای بلند خوانی و سهیم شدن این کتاب با کودکان است. فعالیت‌هایی برای شناخت مفهوم آزادی، فعالیت هایی برای نشست بلندخوانی، گفت‌وگوی پیش از بلندخوانی با رویکرد محیط زیستی، نمایش کاغذی و…

 

دانلود دستنامه طوطی و بقال

دانلود (PDF , HandBook_ReadWithMe_tooti_va_baghal.pdf)

 

لینک خرید کتاب از سایت هدهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *