تاریخ: ۱۴۰۱/۱/۳۰
تعداد کودکان: شیفت اول:۱۵نفر، شیفت دوم۱۳نفر، شیفت سوم ۱۵نفر
مربیان: ستاره آزادبخت،منیژه نصیری
موضوع: کتاب خفاش وارونه (مناسبت روز جهانی خفاش)

هنگام خوردن میان‌وعده و جمع کردن سفره با کودکان بازی کردیم. بازی به این صورت بود که کودکان آوای هر حیوانی را که مربیان می‌گفتند درمی‌آورند و مثل همان حیوان راه می‌رفتند. برای مثال می‌گفتیم آوای قورباغه را در بیاوردند و مانند قورباغه راه بروند. با این بازی کودکان کمی سرحال شدند و خواب از سرشان پرید.

بعد کودکان بالشتک‌های خود را در جای مناسب گذاشتند و آماده‌ی بلندخوانی شدند. پیش از آن‌که کتاب را به کودکان نشان بدهیم درباره‌ی خفاش‌ها با آن‌ها گفت‌وگو کردیم. پرسیدیم آیا تاکنون خفاش دیده‌اند؟ بیش‌تر کودکان گفتند بله، در فیلم‌ها و انیمیشن‌ها. محمدرضا اصلاعاتی جالبی درباره‌ی خفاش داشت و برای دیگران توضیح داد که خفاش در غار، کوه و جاهای تاریک زندگی می‌کند. او به دوستان خود گفت که خفاش شب‌ها بیدار است و روز می‌خوابد در ادامه‌ی صحبت‌هایش گفت خفاش‌ها پرواز می‌کنند. آیلا  هم شکل بال خفاش‌ها را با دستانش کشید.

سپس پرسیدیم آیا از سوال‌ها متوجه شده‌‌اند که امروز می‌خواهیم چه کتابی رابخوانیم؟ کودکان گفتند کتابی که درباره‌ی خفاش است. پس از خواندن نام کتاب و معرفی نویسنده و تصویرگر پرسیدیم: خفاش وارونه یعنی چه؟ اویس گفت: یعنی خفاشی که برعکس است و سرش پایین است.

شروع به بلندخوانی کردیم. کودکان کتاب را خیلی دوست داشتند و هر صفحه را که می‌خواندیم مشتاق بودند بدانند در ادامه چه اتفاقی می‌افتد. زمانی که بچه خفاش داخل لانه پرنده‌ها افتاد کودکان ناراحت شدند و گفتند که شاید زخمی شده باشد. زمانی که مامان پرنده با خفاش صحبت می‌کرد، محمدرضا گفت: چون بچه پرنده‌ها را از درخت آویزان کرده است، از دست او عصبانی است.

زمانی که مامان خفاش بچه خفاش را پیدا کرد، عرفان گفت الان که مامانش پیدا کرده حتماً به او غذاهای خوشمزه می‌دهد و دیگر حشره‌ی بی‌مزه نمی‌خورد. وقتی به جایی از داستان رسیدیم که خفاش و مادرش انبه خوردند، عرفان باز گفت: خاله من درست گفتم که همراه مادرش می‌رود غذای خوشمزه می‌خورد. چون مامان‌ها همیشه غذای خوشمزه به بچه‌ها می‌دهند.

برای فعالیت پایانی تصمیم گرفتیم که کودکان بازی کنند و مانند خفاش ها وارونه شدند و بازی کردند.

امروز تولد محمد جواد بود. در کلاس برایش تولد گرفتیم و خیلی به او و دوستانش خوش گذشت.

کتاب «خفاش وارونه» را می‌توانید از هدهد خریداری کنید.