موقعیت جغرافیایی: سیستان و بلوچستان، حومه‌ی سراوان، روستای جهادآباد
گروه سنی کودکان: پیش‌دبستان و پایه‌ی اول دبستان
تعداد کودکان تحت پوشش: ۱۵۰ نفر
تاریخ آغاز: مهر ۱۳۹۷ ( در حال اجرا)

جهادآباد روستایی در حاشیه سراوان است که ۳۵۰۰ نفر جمعیت دارد. به علت خشک‌سالی‌های پیاپی مهاجرین بسیاری از کشورهای همسایه به این منطقه مهاجرت کرده‌اند. خانواده‌های مهاجری که فرزندان‌شان به دلایل مختلف قانونی و اقتصادی و فرهنگی امکان ورود به مدرسه را ندارند. در سال ۱۳۹۷ «با من بخوان» با یاری مسئولین آموزش‌ و پرورش سراوان توانستند برای ۳۰ کودک بازمانده تحصیل یک کلاس اول در این منطقه راه‌اندازی کنند تا سواد پایه را از راه ادبیات به آن‌ها آموزش دهند. در این سال کلاس درسی که برای آموزش کودکان در نظر گرفته شده بود به طور کامل بازسازی و فضاسازی شد. در همین سال، کلاس‌های پیش‌دبستان برای ۸۰ کودک نیز راه‌اندازی شد.

در سال تحصیلی ۱۳۹۸ به دلیل نبود مکانی برای ادامه‌ی کار و مشکلات دیگر کار ادامه نیافت و در پی آن نیز بروز همه‌گیری بیمار کووید-۱۹ وقفه‌ای در اجرای برنامه در این منطقه به وجود آورد.

در مهرماه سال ۱۴۰۰ با اختصاص دادن کلاسی در دبستان سکینه با مدیریت خانم سمیه سلیمانی‌نژاد که یکی از آموزگاران فعال و از سفیران با من بخوان در منطقه‌ی سراوان بودند، این برنامه بار دیگر کار خود را از سر گرفت. در این سال ۳۰ دانش‌آموز بازمانده از تحصیل ۶ تا ۱۳ سال با استفاده از بسته‌های آموزش خلاق کودک‌محور آموزش دیدند.

فعالیت‌های انجام شده در جهادآباد سراوان:

This post is also available in: انگلیسی