نوع کتابخانه: محلی/کوچک
تاریخ آغاز به کار: آبان ۹۶
پشتیبان: بنیاد یارا
نشانی: لرستان، خرم‌آباد، شهرک بهرامی، بعد از کوچه‌ی لاله سوم، کانون فرهنگی تربیتی کاظم صفرزاده
مسئول کتابخانه: شهره کوشکی

در پی اجرای برنامه‌ی با من بخوان طی سه سال گذشته برای آموزگاران و دانش‌آموزان عشایر کوهدشت در استان لرستان و با هدف رساندن عنوان‌های گسترده‌تری از کتاب‌های باکیفیت به مدرسه‌های عشایری برای برگزاری نشست‌های بلندخوانی، در سال ۱۳۹۶ با پشتیبانی بنیاد یارا، یک کتابخانه‌ی کودک‌محور در شهر خرم‌آباد راه‌اندازی شد.

در این کتابخانه، افزون بر ۳۰۰ جلد کتاب باکیفیت، دست‌نامه و فعالیت، کیف‌های کتابی نیز با نزدیک به ۱۵۰ کتاب و دستنامه و فعالیت قرار دارند. مدرسه‌های عشایر، از اعضای این کتابخانه هستند و آموزگاران این مدارس کیف‌های کتاب را با خود به مدرسه‌شان می‌برند تا نشست‌های بلندخوانی و فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ را با دانش‌آموزان انجام دهند. این کیف‌ها، به گونه‌ای طراحی شده‌اند که پس از باز شدن، به صورت کتابخانه‌های پارچه‌ای کلاسی به دیوار نصب می‌شوند و کتاب‌های باکیفیت را در دسترس کودکان قرار می‌دهند.

فضاسازی کتابخانه

برای فضاسازی کتابخانه، گروهی از آموزشگران مؤسسه در روزهای نهم تا دوازدهم آبان ماه به شهر خرم‌آباد سفر کردند و هم‌زمان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی سواد پایه و هنر برای آموزگاران زیر پوشش برنامه‌ی با من بخوان، این کتابخانه را نیز برای استفاده‌ی کودکان و آموزگاران آماده کردند.

This post is also available in: انگلیسی