موقعیت مکانی: استان قم، خاکفرج، دبستان پسرانه ثارالله و دبیرستان دخترانه استثنایی ادب
تعداد اعضاء: ۱۸۰ نفر
مسئول کتابخانه:  پروانه کریمیان
تلفن: ۰۹۱۳۲۸۴۱۲۰۲
تاریخ آغاز به کار:  مهر ۱۳۹۸
پشتیبان: فرش ارمی

از آن‌جا که اولین فعالیت برنامه «با من بخوان» در مدارس استان قم، با راه‌اندازی دو کتابخانه ویستا و بهار با پشتیبانی خانواده فرش رشتی‌زاده در سال ۱۳۹۷ آغاز شد، و پس از یک سال فعالیت، از طرف آموزش پرورش استان قم، استقبال زیادی از این کتابخانه‌ها شد، به پیشنهاد فرش رشتی‌زاده، کتابخانه آرزو نیز در مهر ماه ۱۳۹۸ با پشتیبانی فرش ارمی راه‌اندازی گردید. آقای رضا ارمی مدیر محترم شرکت فرش ارمی، کتابخانه آرزو را به یاد دختر بزرگوارشان زنده نام «آرزو ارمی» که دوستدار کتاب و فرهنگ بودند، راه‌اندازی نمودند. کتابخانه آرزو در یکی از مدارس منطقه محروم استان قم گشایش یافته است. این مدرسه ۲ شیفت دارد. شیفت اول، دبستان پسرانه ثارالله که شامل ۱۹۵ دانش‌آموز از پایه اول تا ششم ابتدایی با گروه‌های سنی ۶ تا ۱۲ سال است و شیفت دوم دبیرستان دخترانه استثنایی ادب که ۷۰ دانش‌آموز دارای معلولیت‌های جسمی و حرکتی در مقاطع متوسطه اول و دوم با گروه‌های سنی ۱۲ تا ۲۱ سال دارد.

کتابخانه آرزو یکی از کتابخانه‌های فعال در استان قم است که تا کنون مورد استقبال دانش آموزان زیادی قرار گرفته. به طوری که به گفته مدیر و آموزگاران مدرسه، این کتابخانه رنگ و بوی دیگری به مدرسه آن‌ها داده و باعث آشتی بسیاری از دانش‌آموزان با دنیای کتاب شده است. تعداد کتاب های ثبت شده در این کتابخانه بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب (حدود ۶۵۰ نسخه) و فضاسازی کتابخانه کاملا طبق نیاز های کودکان و نوجوانان طراحی و اجرا شده است.

یکی از نقاط قوت کتابخانه آرزو، وجود کتابداری فعال، پر انرژی و علاقه‌مند به کتاب است که به درستی توانسته با هر دو شیفت دبستان و دبیرستان ارتباط خوبی برقرار نماید. از مهم‌ترین برنامه‌هایی که  در این کتابخانه در حال اجراست، برگزاری نشست‌های بلند‌خوانی، برگزاری برنامه‌های تئاتر و نمایش، اجرای نقاشی و کاردستی مرتبط به کتاب می باشد. از آنجا که در یکی از شیفت‌های این مدرسه، دانش‌آموزان دارای معلولیت مشغول به تحصیل هستند، برنامه‌های بلندخوانی، نمایش و نقاشی طبق نیاز آن‌ها و در جهت بالا بردن مهارت‌های جسمی و حرکتی و افزایش روحیه و اعتماد به نفس آنان برگزار می‌گردد.

This post is also available in: انگلیسی