موقعیت مکانی: روستای سرخه‌بان سفلی، جوانرود، کرمانشاه
تاریخ آغاز به کاراردیبهشت ۹۷
پشتیبان: آقای علی کیانپور، گروه جمعه مهربانی

در اردیبهشت ۱۳۹۷ به پیشنهاد و پیگیری خانم مهری خسروی از فعالان ادبی و ترویج‌گران کتاب در استان کرمانشاه، با پشتیبانی گروه «جمعه مهربانی» کانکس و تجهیزات و کتاب‌های تاسیس یک کتابخانه روستایی کوچک به روستای دستک علیا در نزدیکی شهر سر پل ذهاب منتقل شد.
پس از گذشت مدتی از فعالیت این کتابخانه – کانکس، به دلیل برخی مشکلات کتابدار، فعالیت کتابخانه متوقف شد و به پیشنهاد خانم مریم کهریزی از ترویج‌گران قدیمی «با من بخوان» در استان کرمانشاه، کانکس به روستای جعفرآباد در نزدیکی شهر کرمانشاه انتقال پیدا کرد.
اما در این روستا نیز پس از مدتی به دلیل برخی مشکلات کتابخانه نتوانست به فعالیت خود ادامه دهد و در نتیجه تصمیم گرفته شد کانکس بار دیگر جابه‌جا شود.
در نهایت کانکس در تابستان ۱۴۰۰ به پیشنهاد آقای صنعان صدیقی، نماینده با من بخوان در استان کرمانشاه، به روستای سرخه‌بان سفلی در نزدیکی شهر جوانرود منتقل و بار دیگر با همت داوطلبان علاقه‌مند به ادبیات و کودکان در استان کرمانشاه، فضاسازی اطراف و داخل آن انجام شد تا بتواند پذیرای خوبی برای کودکان روستا باشد. در حال حاضر این کتابخانه – کانکس کوچک روستایی توسط دو کتابدار نوجوان به نام‌های اژین عبداللهی و سارینا کنعانی به خوبی اداره می‌شود و هر روز میزبان کودکان روستاست که بسیار به کتاب‌خوانی علاقه‌مند شده‌اند و مشتاقانه منتظر باز شدن کتابخانه پس از پایان زمان مدرسه هستند.

در اردیبشهت ۱۴۰۰ کتابخانه سرخه بان به نخستین کانکس‌کتابخانه‌ی «با من بخوان» که تصویرسازی‌های ماریت تورن‌کویست بر آن نقش بسته است، تبدیل شد.

این ایده با این هدف به اجرا درآمده است تا کانکس‌کتابخانه‌های «با من بخوان» هویت ظاهری ویژه‌ی خود را داشته و به‌راحتی از سوی کودکان و نوجوانان در همه‌ جای ایران قابل‌شناسایی باشند، و افزون بر این تصویری شادی‌آفرین و دعوت‌کننده در ذهن کودکان بیافرینند.