موقعیت مکانی: تهران، میدان قزوین، خیابان قزوین، دوراهی قپان، خیابان قلعه مرغی، خیابان ابوذر، بعد از میدان ابوذر، خیابان شهید علمی، روبروی بوستان ابوذر، مجتمع شهید ترکمانی
تلفن: ۵۵۷۰۴۴۳۲، ۵۵۷۴۲۲۶۲
تاریخ آغاز به کار:  دی ۱۳۹۸
پشتیبان: آقای باویلی

شیرخوارگاه ترکمانی در سال ۱۳۵۳ در جنوب تهران تاسیس شده و آغاز به کار کرده است. در حال حاضر در این مرکز کودکان بین یک روزه تا شش ساله نگهداری می‌شوند. تعداد این کودکان نزدیک به ۱۰۰ نفر است. مرکز به چهار بخش «نوزاد، شیرخوار، نوپا و نوباوه» تقسیم شده.

با من بخوان، پس از تجربه‌های موفقی که با شیرخوارگاه آمنه و رقیه داشت، تصمیم به فعالیت در شیرخوارگاه‌های دیگر و گسترش فعالیت خود در زمینه خواندن با نوزاد و نوپا گرفت.

در آذر ماه سال ۱۳۹۸، کارگاه «خواندن با نوزاد و نوپا» برای سه مربی و ۱۸ داوطلب این مرکز برگزار شد. در دی ماه همان سال نیز گروه فضاسازی با من بخوان، اتاقی را که مرکز به کتابخانه اختصاص داده بود را به کتابخانه‌ای کودک‌محور تبدیل کرده و از آن پس آماده‌ی حضور کودکان بود.

مسئول پروژه‌ی کتابخانه شیرخوارگاه ترکمانی و داوطلبانی که در زمینه‌ی بلندخوانی کتاب قادر به هم‌کاری با با من بخوان هستند، برای برگزاری جلسات و نشست‌های بلندخوانی در مرکز حضور پیدا می‌کنند و برای کودکان مجموعه ساعاتی متفاوت را در کتابخانه و همراه با کتاب‌خوانی ایجاد می‌کنند.

This post is also available in: انگلیسی