موقعیت مکانی: سپیددشت مرکز بخش پاپی از توابع شهرستان خرم‌آباد
تعداد اعضاء: 
مسئول کتابخانه
:
تلفن
تاریخ آغاز به کار: مهر ۹۸
پشتیبان:  انجمن یاران دانش و مهر

در سال تحصیلی ۹۷-۹۸، با پشتیبانی بنیاد یارا، سی آموزگار در منطقه‌ی کوهستانی سپیددشت مرکز بخش پاپی از توابع شهرستان خرم‌آباد به برنامه پیوستند. با توجه به همکاری مناسب اداره‌ی آموزش و پرورش و آموزگاران منطقه و نتایج مثبت برنامه، کارشناسانِ «با من بخوان» پیشنهاد دادند که این برنامه در سال تحصیلی ۹۸-۹۹ نیز در منطقه‌ی سپیددشت با تمرکز بر آموزش خلاق سوادپایه ادامه ‌یابد و برای آموزگاران پایه‌های اول تا سوم دبستان و مدارس روستایی چندپایه، برنامه‌ی آموزش خلاق سوادپایه از راه ادبیات اجرا شود. همچنین برای تضمین پایداری و استمرار برنامه و نیز در اختیار قرار دادن گستره‌ی وسیع‌تری از کتاب‌ها یک کتابخانه‌ی کودک‌محور به عنوان پایگاهی برای خدمت‌رسانی به آموزگاران و دانش‌آموزان منطقه راه‌اندازی شود. پشتیبانی اجرای برنامه در منطقه‌ی سپیددشت در سال جاری ۹۸-۹۹ و راه‌اندازی کتابخانه را انجمن یاران دانش و مهر برعهده گرفته است.

بر اساس این برنامه و با پیگیری‌های به عمل‌آمده، کانون شهید سلیمیان، یکی از مراکز فرهنگی و تربیتی وابسته به آموزش و پرورش، از سوی این اداره به عنوان محل کتابخانه معرفی شد. پس از بازسازی‌های اولیه و تهیه و تامین برخی از تجهیزات کتابخانه از سوی مدیران این کانون، در مهرماه ۱۳۹۸ دو تن از کارشناسان «با من بخوان» جهت اجرای فضاسازی داخلی کتابخانه، سامان‌دهی کتاب‌ها و منابع کتابخانه‌ای و آموزش کتابداران این کتابخانه به منطقه سفر کردند. جلب مشارکت نیروهای بومی برای سامان‌دهی کتابخانه و آماده‌سازی تجهیزات آن بخشی از روند راه‌اندازی کتابخانه‌های کودک‌محور محلی و آموزشگاهی «با من بخوان» است.

اکنون این کتابخانه با ۱۲۰۰ جلد کتاب پذیرای دانش‌آموزان و آموزگاران منطقه است و قرار است آموزگاران با مراجعه به این کتابخانه و امانت گرفتن کتاب‌های باکیفیت، همانند سال گذشته به برگزاری نشست‌های بلندخوانی در کلاس‌های درس خود بپردازند.

This post is also available in: انگلیسی