موقعیت مکانی: استان مرکزی، شهر اراک، دبستان دخترانه‌ی رضوان
تعداد اعضاء: ۴۰۰ نفر
تاریخ آغاز به کار:  شهریور ۱۳۹۹
 

کتابخانه‌ی با من بخوان «یار مهربان» در نیمه‌ی شهریور ماه ۱۳۹۹، هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی، افتتاح شد. این کتابخانه که در دبستان دخترانه‌ی رضوان در شهر اراک در استان مرکزی قرار دارد، پذیرای بیش از ۴۰۰ دانش‌آموز همین مدرسه و دانش‌آموزان مراکز پیرامون است.

کتابخانه‌ی «یار مهربان» فضایی کودک‌محور و سرشار از سواد دارد و بیش از ۱۰۰۰ جلد کتاب را در خود جای داده است. پشتیبانی مالی سرکار خانم خرمن کسرایی، برپایی این کتابخانه را ممکن کرد تا میزبانِ کودکان و نوجوانان شهر اراک باشد.

با ارسال کتاب‌ها و دستنامه‌ها و فعالیت‌های در پیوند با آن‌ها و هم‌چنین وسایل فضاسازی کتابخانه، و با همکاری فعالانه‌ی مدیر دبستان رضوان و همکاران ایشان، فضایی امن و سرشار از سواد و شادی برای کودکان در کتابخانه ایجاد شده است.

گفتنی است مسئولین کتابخانه، آموزگاران و کادر اجرایی مدرسه، در دوره‌ی آموزشی «ادبیات کودکان و بلندخوانی» شرکت کرده‌اند و با مباحثی مانند کتاب کودک و نقش آن در زندگی کودکان، ادبیات و ادبیات کودکان، عناصر داستان، تصویر در کتاب‌های کودکان، کتاب‌های باکیفیت و بلندخوانی آشنا شده‌اند. این دوره با تسهیلگری خانم صفورا زواران حسینی، از تاریخ ۴ آذر ماه شروع و در روز ۲۰ آذر ماه آخرین نشست آنلاین آن برگزار شد. این دوره‌ی آموزشی می‌تواند به کیفیت کار کتابخانه و برگزاری نشست‌های بلندخوانی مفید باشد.

This post is also available in: انگلیسی