مکان:استان کرمانشاه، شهرستان دالاهو، شهر ریجاب، کتابخانه با من بخوان ریجاب
نام کتابداران:
فریبا زارعی، هدی خاطری
تاریخ:  ۲۰ مرداد ۱۴۰۱
نام کتاب: ببین چه شیپوری می‌زنم

امروز به مناسبت روز فیل، مجموعه فیلی و فیگی را از توی قفسه ها درآوردم و یکی‌یکی شروع به خواندن کردم و کتاب «ببین چه شیپوری می‌زنم» را از این مجموعه برای بلندخوانی انتخاب کردم.

این کتاب برای کودکان ۳ تا ۷ سال مناسب است. بخشی از داستان این کتاب را تصاویر روایت می‌کند. در چهره و حالت بدنی شخصیت‌ها تغییر ایجاد می‌شود و کودک با دیدن آن درک بهتری از کتاب پیدا می‌کند.

داستان از این قرار است فیگی از دوست‌اش فیلی می‌خواهد بنشیند شیپور نواختن او را تماشا کند. فیلی هم با هیجان زیاد منتظر اجرای فیگی می‌ماند. اما به محض این‌که فیگی شروع به نواختن می‌کند از شدت تعجب به پایین پرت می‌شود. چون صداهایی که از شیپور در می‌آید به هر چیزی شبیه است جز موسیقی. بعد از این‌که فیگی شیپور زدن‌اش را تمام می‌کند، نظر فیلی را درباره اجرای‌اش می‌پرسد.

برای فعالیت پس از بلندخوانی، با توجه به این که شخصیت‌های کتاب دو نفر هستند و گفت‌وگوها هم کوتاه است، تصمیم گرفتم نمایش سایه اجرا کنیم. پس از درست کردن شخصیت‌های مقوایی کتاب، هر کدام از بچه‌ها نقش خود را انتخاب کردند و آن را بر روی پرده اجرا کردند. اجرای نمایش توسط دو گروه از بچه‌ها اجرا شد.

کتاب «ببین چه شیپوری می‌زنم» را از هدهد خریداری کنید.