با من بخوان

مهد کودک های شیراز میزبان آواورزی و الفباورزی می شوند-تجربه‌ها و گزارش‌ها

به درخواست کانون توسعه همیاری مهد های کودک استان فارس که تحت نظارت سازمان بهزیستی این استان است، دو دوره کارگاه به فاصله یک هفته در روزهای ۲۶ تا ۳۰ مرداد ماه و ۸ تا ۱۰ شهریور ماه ۹۳ برای افزایش سطح دانش و مهارت های آموزشی مدیران و مربیان مهدهای کودک این استان، با موضوع‌های آواورزی، الفباورزی، فارسی آموز ادبی و ریاضی‌آموز لولوپی به منظور شناخت رویکردهای نو و متن‌های خلاق در آموزش به کودکان خردسال پیش دبستانی و چگونگی کار با این بسته‌های آموزشی برگزار شد.

مهد کودک های شیراز میزبان آواورزی و الفباورزی می شوند-تجربه‌ها و گزارش‌ها2

دوره نخست کارگاه با همکاری نهضت قریشی و مونا جمشیدی، از کارشناسان مؤسسۀ پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران و از همکاران انجمن دوستداران ادبیات کودکان و نوجوانان اصفهان‌، با حضور ۲۶۰ مربی در دو گروه صد و سی نفره، به طور یکسان و مجزا به مدت دو روز و نیم تشکیل شد. 

مهد کودک های شیراز میزبان آواورزی و الفباورزی می شوند-تجربه‌ها و گزارش‌ها3

این دوره در روز نخست، با مقدمه‌ای در مورد زبان‌آموزی به کودکان و معرفی بسته ی آواورزی آغاز شد و با شیوه‌ی استفاده از آن در آموزش به کودکان ادامه یافت و‌ مربیان پس از آموزش در گروه‌های چند نفری آموخته‌های خود را به شکل عملی اجرا کردند. پس از هر اجرا نظرها جمع‌آوری، نقاط مثبت و منفی مشخص و مربیان به سمت آموزش خلاق کودک محور هدایت شدند.

در روز دوم،‌ مربیان با بسته الفباورزی، ویژگی‌های آن و شیوه کار با این کتاب آشنا شدند. همچنین فارسی‌آموز ادبی معرفی و نکات مهّم در استفاده از این بسته برای کودکان پیش دبستان ارائه شد. این دوره کارگاه در نیم روز سوم با ادامه کار بر روی فارسی آموز ادبی شروع شد و با کارورزی مربیان به پایان رسید.
مهد کودک های شیراز میزبان آواورزی و الفباورزی می شوند-تجربه‌ها و گزارش‌ها4
دوره دوم کارگاه با همکاری مریم اخگری و مرجان رحیمی فر، از کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ایران، در دو روز و با حضور ۹۰ مربی در تالار کمای شهر شیراز برگزار شد.
مهد کودک های شیراز میزبان آواورزی و الفباورزی می شوند-تجربه‌ها و گزارش‌ها5
در این دوره به مربیان و مدیران بسته های آواوزی،‌الفباوزی،‌ فارسی آموزها و ریاضی آموز لولوپی معرفی و مربیان با روش‌های خلاق و هنری مرتبط با کتاب‌ها آشنا شدند. کار آموزش همراه با نمایش و ماسک‌سازی انجام گرفت و مربیان در گروه‌های چند نفری به کارهای عملی در پیوند با کتاب پرداختند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *