, ,

تجلیل از مربیان برنامه با من بخوان در خراسان جنوبی

با من بخوان

کتابخوانی حلقه مفقوده در آموزش و پرورش ایران

پنج شنبه ۲۱ خرداد ماه ۹۴ همایشی در شهر بیرجند به منظور تجلیل از مربیان برنامه با من بخوان در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ که با همکاری موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، جامعه یاوری فرهنگی و آموزش و پرورش خراسان جنوبی برگزار شد.

tajlil khorasan 94 (2)

در این همایش آقای رضا درمان مدیرعامل جامعه یاوری فرهنگی، خانم‌ها مریم اخگری مدیر اجرایی برنامه با من بخوان در استان خراسان جنوبی و مهری صفایی کارشناس موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و آقایان لامعی مدیر کل آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی، حسینی معاون آموزش ابتدایی استان خراسان جنوبی، سجادی‌نژاد مدیر آموزش و پرورش بیرجند، قایمی کارشناس مسئول پیش دبستانی استان خراسان جنوبی و جمعی از معاونین و کارشناسان این استان و ۱۱۶ مربی و آموزگار پایه اول شرکت داشتند.

tajlil khorasan 94 (8)

آقایان درمان و حسینی در سخنان خود در این همایش با اشاره با اینکه برنامه با من بخوان نامزد جایزه آساهی ۲۰۱۵ شده است، بر لزوم گسترش فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور تاکید و با اشاره به اهداف برنامه با من بخوان، استان خراسان جنوبی را یکی از پایگاه‌های اصلی و موفق برنامه با من بخوان معرفی کردند.

درمان در سخنان خود به بیانیه‌ی گردهمایی جهانی آموزش که در اردیبهشت ماه‌ امسال (ماه می۲۰۱۵) در شهر اینچوان کشور کره جنوبی برگزار شده بود، اشاره کرد. این بیانیه چشم‌انداز آموزش جهان را در ۱۵ سال آینده به تصویر می‌کشد که بسیاری از موارد مطرح شده از جمله “تضمین آموزش با کیفیت فراگیر، عادلانه و ایجاد فرصت‌های یادگیری مادام‌العمر برای همه” هم‌سو با برنامه‌ی با من بخوان است.

اخگری نیز در سخنان خود در این همایش تقویت کتابخوانی در کودکان، غنی‌تر کردن محیط کلاسی و محیط پیرامونی کودکان با کتاب‌های مناسب و با کیفیت، تقویت کتابخانه‌های مراکز پیش‌دبستانی و دبستانی مناطق محروم و روستاهای دورافتاده، آموزش غیرمستقیم و تحقق شعار “همه کودکان حق دارند کتاب‌های با‌کیفیت بخوانند” را از جمله اهداف این طرح برشمرد.

سپس خانم اخگری سپس به تشریح طرح در استان خراسان جنوبی پرداخت و گفت: در سال نخست، این ‌طرح در شهرستان‌های قاین و نهبندان اجرا شد و امسال هم شهرستان‌های بیرجند، خوسف و درمیان به این جمع اضافه شدند. در این برنامه ۱۵۰۰۰ جلد کتاب و ۱۱۰۰۰۰ برگه فعالیت در پیوند با کتاب‌ها، در اختیار کودکان قرار گرفت. در این مدت کارشناسان برنامه با من بخوان ۴۶ کارگاه آموزشی برای ۱۲۵ آموزگار و مربی در زمینه‌ کارهای هنری، ادبی و بلندخوانی نیز برگزار کرده‌اند. همچنین در تابستان گذشته ۲۱ کتابخانه روستایی ایجادکردیم که همراه با آموزش کتابداری و تجهیز این کتابخانه‌ها با ۲ هزار و ۸۴۰ جلد کتاب بوده است. از دیگر بخش‌های مهم طرح با من بخوان مستند کردن گزارش‌های مربیان است که می‌تواند به ارزیابی و بهبود طرح یاری رساند.

و در پایان با اشاره به این که در تمام جهان کتاب خواندن جزو ساعت درسی محسوب می‌شود، گفت: اگر می‌خواهیم دانش آموز خوب و یک انسان واقعی تربیت کنیم باید کتاب بخوانیم.

لامعی مدیر کل آموزش و پرورش استان با اشاره به این که استان خراسان جنوبی خیلی از استان‌هایی را که از لحاظ امکانات حرفی برای گفتن دارند، پشت سر گذاشته‌ است، گفت: در زمینه آموزش کودکان پیش‌دبستانی و نوآموزان نیز رتبه سوم کشور را کسب کردیم. این موفقیت در امر آموزش حاصل تلاش یک نفر نیست بلکه زمانی موفقیت حاصل می‌شود که یک جمع با هم تلاش می‌کنند.

وی افزود: یک حلقه مفقوده که جایگاه آن در آموزش نادیده گرفته شده است و تاکنون دستگاه تعلیم و تربیت خود را ملزم به انجام آن نمی‌دانسته‌اند، همین طرح بامن بخوان است که با همت بزرگ جامعه یاوری و فرهنگی در ۵ شهرستان استان و در راستای پیشبرد تعلیم و تربیت در استان، تقویت پیش‌دبستانی در روستاهای دور افتاده و غنی‌سازی فضای آموزشی در حال اجرا است.

در پایان این همایش از تلاش و زحمت‌های مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی و ۱۱۶ نفر از مربیان و آموزگاران و تمامی دست اندر کاران این برنامه در استان تقدیر شد.

tajlil khorasan 94 (7)

tajlil khorasan 94 (4)

tajlil khorasan 94 (1) tajlil khorasan 94 (7)

 

 

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *