, , ,

برگزاری کارگاه‌های پیشرفته با من بخوان در خراسان جنوبی

با من بخوان

با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394در روزهای ۲۶ و ۲۷ آذرماه ۱۳۹۴ کارگاه‌های پیشرفته با من بخوان برای ۱۰۰ نفر از مربیان پایه اول  شهرستان‌های خوسف، درمیان و بیرجند از سوی موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و با همکاری آموزش و پرورش استان خراسان جنوبی و پشتیبانی مالی جامعه یاوری فرهنگی به اجرا درآمد.

آموزشگران با من بخوان مهری صفایی، سهیلا فلاح پور، صفورا زواران به سرپرستی مریم اخگری با هدف تقویت و گسترش مهارت‌های مربیان و آموزگاران در سال دوم طرح، کارگاه‌های محیط‌ زیست در پیوند با کتاب، واژه‌نامه چیستانی، و کارگاه نمایش با عروسک نخی را برگزار کردند. همچنین در سال جدید به طور همزمان برای مربیان و آموزگارانی که تازه به طرح پیوسته‌اند، کارگاه‌های مقدماتی با من بخوان برگزار شد.

در کارگاه محیط‌ زیست مربیان و آموزگاران درباره مفاهیم محیط زیست، اکوسیستم، تنوع زیستی و اهمیت حفظ آن و پنج اکوسیستم ایران آموختند و با کتاب‌های کودک با درونمایه زیست‌محیطی و فعالیت‌های محیط‌ زیستی در پیوند با این کتاب‌ها آشنا شدند.

آموزشگران با من بخوان در کارگاه “واژه‌نامه چیستانی”، مربیان و آموزگاران را با انواع بازی‌ها مانند ساخت پازل تصویر و حروف با سرواژه‌ها، اسم فامیل، پانتومیم و ساخت چیستان آشنا ساختند تا از این راه آنان بتوانند با بازی و خواندن، دایره واژگان کودکان را گسترش دهند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394
با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394

در کارگاه تکمیلی نمایش مریبان آموختند که چگونه با عروسک‌های نخی کتاب دویدم و دویدم را برای کودکان به نمایش درآورند. همچنین مربیان و آموزگاران پس از دریافت کتاب‌های جدید، بلندخوانی این کتاب‌های را به شکل عملی تمرین کردند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394

از آن جا که شماری از آموزشگران آموزش دیده طرح در این منطقه به منطقه دیگری منتقل شده‌اند، کارشناسان با من بخوان برای مربیان و آموزگاران تازه پیوسته به طرح، کارگاه‌های الفباورزی و آواورزی کارگاه هنر(نمایش در پیوند با کتاب) شامل ساخت انواع ماسک و کارگاه ساخت عروسک دستکشی، طراحی و ساخت صحنه، پشت صحنه و اجرای نمایش، کارگاه ادبیات کودک و کتاب‌های باکیفیت، عناصر داستان و بلندخوانی را برگزار کردند و به آنان درباره روش کار با کتاب‌ها و دستنامه‌ها، شیوه مستندسازی، گزارش‌نویسی و دفتر مشاهداتی آموزش دادند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394
با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- آذر 1394

پس از آن که در سال گذشته برنامه با من بخوان برای ۴۶ دبستان و مرکز پیش‌دبستانی در سه شهرستان بیرجند، خوسف و به اجرا درآمد، در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ نیز دراین سه شهرستان، ۱۷۵۰ کودک پیش دبستانی و پایه اول دبستان تحت پوشش قرار گرفتند و بیش از ۲۲۰۰ جلد کتاب، ۶۶۰ دستنامه آموزشی و ۲۳۸۰۰۰ برگه فعالیت به دست این کودکان رسیده است.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *