, ,

کارگاه‌های تیرماه ۹۶ موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شود

برگزاری دو کارگاه آموزشی «آواورزی و الفباورزی» و «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی»

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، دو کارگاه آموزشی «آواورزی و الفباورزی» و «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» برگزار می‌کند.

کارگاه آموزشی «آواورزی و الفباورزی»

در کارگاه «آواورزی و الفباورزی» که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان با کمک بسته‌های آموزش خلاق«آواورزی با سی‌بی‌لک» و «الفباورزی با کاکاکلاغه» روش‌های خلاق شناساندن آواها به کودکان را فرامی‌گیرند و با شیوه‌های خلاق آموزش سواد پایه به کودکان آشنا می‌شوند. افزون بر این، از دیگر موضوع‌هایی که محتوای این کارگاه آموزشی را تشکیل می‌دهد، می‌توان به وارد زیر اشاره کرد:

  • آموزش وزن و ریتم به مخاطبان و روش خواندن درست شعرهای بسته آواورزی
  • روش‌های تقویت حس شنیداری کودکان
  • بیان اهمیت آموزش وزن و ریتم
  • و چگونگی سخن گفتن با کودکان

بسته‌های آواورزی و الفباورزی، نوشته‌ی محمدهادی محمدی

بسته‌های آواورزی و الفباورزی، نوشته‌ی محمدهادی محمدی

بسته‌های آواورزی و الفباورزی، نوشته‌ محمدهادی محمدی، از سوی نشر چیستا منتشر شده‌اند. با کمک بسته‌ آواورزی، کودکان رانش درست واژه‌ها و سخن را فرامی گیرند، با گوناگونی آواها آشنا می شوند، وزن‌ها یا چرخه آواهای پایه را می‌شناسند و بسیاری مطالب کاربردی دیگر در آموزش زبان و موسیقی پایه را فرامی‌گیرند. در بسته‌ الفباورزی نیز کودکان از راه آموزش خلاق، سواد پایه و حروف الفبا را می‌آموزند. بسته‌های آواورزی و الفباورزی در سال ۱۳۹۳ برنده نشان طلای سومین فهرست لاک‌پشت پرنده و در سال ۱۳۹۴ برگزیده جایزه ادبی گوزن زرد شدند.

کارگاه آموزشی «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی»

کارگاه یک‌روزه «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» نیز مخاطبان حاضر را با موضوع‌هایی همچون ادبیات کودکان، کتاب‌های باکیفیت، عناصر داستان و بلندخوانی کتاب با کودکان آشنا می‌کند. در این کارگاه آموزشی چگونگی برگزاری یک نشست بلندخوانی و آماده کردن کودکان برای کتابخوانی و همراهی با داستان آموزش داده می‌شود. افزون بر این، حاضران با انواع کتاب کودک و خصوصیت‌های کتاب‌های باکیفیت و بی‌کیفیت کودکان آشنا می‌شوند.

مخاطبان هر دو کارگاه را پدران و مادران، مروجان، مربیان و آموزگاران کودکان تشکیل می‌دهند. این دو کارگاه از جمله کارگاه‌هایی هستند که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شوند و برای برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» طراحی شده‌اند. «با من بخوان» برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، کودکان محروم و کودکان در بحران است. این برنامه بر پایه رساندن کتاب‌های مناسب و با کیفیت به دست این گروه از کودکان و نوجوانان است که در وضعیت معمول زندگی به کتاب‌های با کیفیت دسترسی ندارند. این برنامه به مربیان، آموزگاران و علاقه‌مندان در قالب کارگاه‌های آموزشی، مفاهیم لازم جهت ترویج کتابخوانی را آموزش می‌دهد تا این گروه‌ها با گذراندن کارگاه‌های آموزشی کار آزموده شوند.

کارگاه خردادماه ۱۳۹۶

کارگاه خردادماه ۱۳۹۶

کارگاه «آواورزی و الفباورزی» روز پنجشنبه ۱۵ تیرماه ۱۳۹۶ از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ و کارگاه آموزشی «ادبیات کودکان و روش‌های بلندخوانی» روز جمعه ۱۶ تیرماه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴:۳۰ برگزار خواهد شد.

مکان برگزاری: آدرس: تهران، خیابان انقلاب، فلسطین جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، پلاک ۲، سرای اهل قلم

جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت خوانک مراجعه کنید و همچنین جهت ثبت‌نام می‌توانید با شماره ۸۸۵۵۲۳۱۸-۲۱ تماس بگیرید.

– خرید بسته‌های آواورزی و الفباورزی از سایت کتاب هدهد:

– با برنامه «با من بخوان» بیشتر آشنا شوید:

در پیوند با این خبر بخوانید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *