, ,

جشنواره‌ی «ما رنگارنگ هستیم»

به مناسبت روز جهانی اِلمر

هر کودک با دیگری متفاوت است. هر انسان منحصر به فرد است. پذیرش و ستایش تفاوت‌ها و در عین‌حال دوستی و برقراری ارتباط با یک‌دیگر بر اساس این پذیرش، یکی از ارزش‌ها و مهارت‌های زندگی است. آن‌چه زندگی را زیبا می‌کند همین جمع رنگارنگ و متنوع ماست، آن‌چه شاید بتواند دنیای امروز ما را از جنگ و خشونت نجات دهد.

برای انتقال این ارزش‌ها به کودکان، به کارگیری پند و اندرز و جمله‌های کلیشه‌ای راه به جایی نمی‌برد. کودکان باید لذت هم‌زمانِ متفاوت بودن و در جمع بودن را لمس کنند. به گمان ما این کار از راه کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌های غیرمستقیم امکان‌پذیر است.

جشنواره‌ی «ما رنگارنگ هستیم»

ما پیشنهاد می‌کنیم برای شروع در جشنواره‌ی «ما رنگارنگ هستیم» شرکت کنید. ما الگویی برای ماسک المر در اختیارتان می‌گذاریم. بر اساس این الگو و رنگ‌آمیزی و تزئین آن می‌توانید به همراه کودکان ماسک‌های رنگارنگی برای جشن المر بسازید. اجازه بدهید کودکان به سلیقه خود ماسک‌های‌شان را تزئین کنند. سپس آن‌ها را به صورت‌شان بزنند و «متفاوت بودن و یگانه بودن» خود را جشن بگیرند.

این جشنواره برنده‌ای ندارد. چون در دنیای المر هیچ کس برنده یا بازنده نیست. از سوی «کتاب هدهد» به همه شرکت‌کنندگان در این برنامه بن تخفیف کتاب اهدا می‌شود.

مجموعه عکس‌های شما از این فعالیت‌ها در کانال با من بخوان بازتاب خواهد یافت.

برای خودتان ماسک المر درست کنید!

برای خودتان ماسک المر درست کنید!

لینک این پست در کانال تلگرام با من بخوان: +

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *