,

بلندخوانی کتاب چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟، محمودآباد، بهمن ۹۶

بلندخوانی کتاب چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟، محمودآباد، بهمن 96

بلندخوانی کتاب چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟، محمودآباد، بهمن 96

موضوع کتاب چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟: تقویت حس انسانیت و عشق به حیوانات در کودکان وقت و توجه بیشتر به محیط پیرامون.

مراحل بلندخوانی:

ابتدا با دانش‌آموزان پایه ششم در رابطه با حیوانات گفت‌وگو کردیم و مشاهده شد که دانش‌آموزان علاقه‌ی بسیار زیادی به حیوانات بخصوص پرندگان دارند.

یکی از آن‌ها گفت: برادرم یک کبوتر زخمی پیدا کرده بود وقتی به خانه آورد من و برادرم به همراه مادرم بال زخمی‌اش را بستیم و چند روز از آن مراقبت کردیم تا وقتی ‌که خوب شد دوباره آزادش کردیم. با اینکه خیلی به آن پرنده عادت کرده بودیم و دوستش داشتیم ولی از این ‌که به آن پرنده زندگی دوباره و حق آزادی داده بودیم حس بسیار خوبی داشتیم و خوشحال بودیم.

بعد کتاب را بلندخوانی کردیم و دانش‌آموزان خیلی خوب به داستان گوش می‌کردند و خیلی با دقت به تصاویر آن توجه داشتند. یکی از کودکان گفت: روی روزنامه عکس تانک که نماد بی‌عدالتی است جود دارد.

آثار همذات پنداری در چهره‌ی آن‌ها نمایان شده بودند و از این‌ که در چنین شهر بزرگی پرنده‌ای بر روی زمین افتاده بود و هیچ‌کس توجهی به آن نداشتند و همگی فقط به فکر خودشان بودند و بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذشتند ناراحت شده بودند و این موضوع را یک نوع بی‌عدالتی و خودخواهی آدم‌ها تلقی می‌کردند.

همچنین از کتاب و تصاویر کتاب خیلی خوششان آمده بودند و می‌گفتند: تصاویر آن بیشتر از متن آن برای خواننده حرف می‌زند و بعد از بلندخوانی همراه دانش‌آموزان کتاب را نقد کردیم و همگی در چند سطر نظراتشان را راجع به کتاب نوشتند.

بلندخوانی کتاب چگونه می‌توان بال شکسته‌ای را درمان کرد؟، محمودآباد، بهمن 96

مربیان: خانم‌ها راشدی و نعمتی.

محل اجرا: مدرسه دخترانه عرفانی (زینبیه)

بیشتر بخوانید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *