, ,

برگزاری برنامه «با من بخوان» و تجهیز کتابخانه کودک‌محور در لاهیجان

library-lahijan_0

 

برنامه «با من بخوان» از زمستان امسال با برگزاری کارگاه‌ها و تجهیز کتابخانه کودک‌محور کار خود را در لاهیجان آغاز کرد.

گروه کارشناسی «با من بخوان» شهریور سال ۱۳۹۶ به شهر لاهیجان واقع در استان گیلان سفر کرد تا افزون بر بررسی امکان اجرای این برنامه، از دبستان فاطمه پورخصالیان (دبستان پیشنهادشده برای اجرای برنامه) بازدید و همچنین  با مسئولان آموزش و پرورش شهرستان لاهیجان گفت‌وگو کنند. پس از بررسی شرایط آموزشی در این دبستان و دیدار با اعضای انجمن اولیا و مربیان مدرسه، با نظر حسین پورخصالیان، پشتیبان این برنامه در لاهیجان و دلیله هاشمی و شیدا فکری، نمایندگان ایشان، گروه «با من بخوان» برنامه‌ریزی برای برگزاری کارگاه‌های بلندخوانی و ایجاد فضاهای سرشار از سواد برای آموزگاران و کتابدار این دبستان و همچنین راه‌اندازی و تجهیز کتابخانه کودک‌محور مناسبی برای دانش‌آموزان دوره اول و دوم دبستان را آغاز کرد.

در همین راستا در روزهای ۱۴ و ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۶ کارگاه بلندخوانی و فضاسازی محیط‌های آموزشی برای ۳۹ نفر از آموزگاران این دبستان و مدرسه‌های دیگر و مربیان پیش‌دبستانی‌های پیرامون برگزار شد. از ۱۹ دبستانی که آموزگاران و مربیان آن‌ها در این کارگاه شرکت کردند، ۶ دبستان در روستاهای پیرامون لاهیجان و ۱۳ دبستان در شهر لاهیجان قرار دارند. پیش‌بینی می‌شود که آموزگاران مدرسه‌های دیگر نیز بتوانند از همین کتابخانه کتاب به امانت ببرند و نشست‌های بلندخوانی را در کلاس‌های خود برای دانش‌آموزان برگزار کنند.

 

lahijan

 

lahijan9

با برگزاری کارگاه‌های آموزشی «با من بخوان»، آموزگاران این دبستان کار بلندخوانی، انجام فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ها و ترویج کتاب‌خوانی را در پایه‌های گوناگون آغاز کردند.

 

lahijan2

 

lahijan11

 

در ادامه کار، گروه اجرای فضاسازی کتابخانه‌ها نیز در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه با سفر به لاهیجان، کتابخانه‌ای را در این دبستان بنا بر اصول کتابخانه‌های «کودک‌محور با من بخوان» فضاسازی و تجهیز کردند.

برای تجهیز کتابخانه کودک‌محور این دبستان، نزدیک به ۱۷۰۰ جلد کتاب و دست‌نامه و ۲۰۰ نسخه برگه فعالیت در پیوند با کتاب‌ها و نیز نقشه‌های جغرافیایی و لوح‌های فشرده فرستاده شده است.

 

lahijan3

                                                          دبستان فاطمه پورخصالیان پیش از فضاسازی و تجهیز

 

lahijan4

                                     کتابخانه کودک‌محور «با من بخوان» دبستان فاطمه پورخصالیان پس از فضاسازی

دبستان فاطمه پورخصالیان که از سوی نیکوکار مدرسه‌ساز، حسین پورخصالیان ساخته و تجهیز شده است ۱۴ کلاس دارد که در یک شیفت دانش‌آموزان دوره اول دبستان و در شیفت دیگر دانش‌آموزان دوره دوم در آن به تحصیل می‌پردازند. با راه‌اندازی کتابخانه دبستان پورخصالیان و اجرای برنامه ترویجی «با من بخوان» ۸۴۰ دانش‌آموز این مدرسه می‌توانند از کتاب‌های باکیفیتی که در دسترس آن‌ها قرار گرفته است، بهره‌مند شوند.

 

lahijan3

                                                            lahijan6

 

                                                   

                                                              دبستان فاطمه پورخصالیان پیش از فضاسازی و تجهیز

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *