, ,

فراخوان «هفته بلندخوانی- ۲ تا ۸ بهمن‌ماه ۱۳۹۶»

دوم بهمن‌ماه ۱۳۹۶، هم‌زمان با سالروز تولد سایت ترویج کتابخوانی «کتابک»، به‌عنوان تنها پایگاه مجازی ترویج کتابخوانی در ایران است که از سوی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان راه‌اندازی شده و تولید محتوا می‌کند. به همین مناسبت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان با هدف تاکید بر اهمیت بلندخوانی برای کودکان، دوم تا هشتم بهمن‌ماه ۱۳۹۶ را «هفته بلندخوانی» اعلام و در فراخوانی از تمامی پدران و مادران، مربیان، آموزگاران و کتابداران دعوت کرده است تا از همین هفته بلندخوانی را آغاز کنند و دست کم هر روز ۱۵ دقیقه کتابی را برای کودکان خود بلند بخوانند.

فراخوان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برای «هفته بلندخوانی»

 

بلند بخوان! یک کتاب، در هر مکان، در هر زمان!

مادر و پدر عزیز،
مربی و آموزگار گرامی،
مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها!

آیا می‌دانید که بهترین روش برای رشد زبانی کودکان بلندخواندنی است؟

آیا می‌دانید بلندخوانی از هنگام تولد تا پایان پیش‌دبستان، می‌تواند بنیان‌های سواد را در کودکان شکوفا کند؟

آیا می‌دانید کودکانی که تا پیش از ورود به مدرسه در خانه برای‌شان کتاب خوانده‌اند، آماده‌تر از دیگر کودکان مدرسه را آغاز می‌کنند؟

آیا می‌دانید عشق به خواندن و لذت بردن از کتاب را با بلندخوانی می‌توان در کودکان نهادینه کرد؟

آیا می‌دانید بلندخواندنی پیوند عاطفی شما با کودکان‌تان را تقویت می‌کند؟

بلندخوانی، به معنای خواندن یک کتاب با صدای بلند، یکی از موثرترین شیوه‌های علاقه‌مند کردن کودکان و نوجوانان به خواندن کتاب و ضامن رشد ذهنی آن‌هاست. به همین سبب، در بسیاری از کشورهای دنیا، هر سال، روز یا هفته‌ای را به بلندخوانی اختصاص داده‌اند تا اهمیت این روش خواندن به همه خانواده‌ها، مربیان و آموزگاران یادآوری شود.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان که با برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان»، سال‌هاست با این روش ترویج کتابخوانی می‌کند و دستاورد‌های آن را به مخاطبان خود شناسانده است، بر آن است که دوم تا هشتم بهمن‌ماه را به عنوان هفته‌ بلندخوانی در ایران معرفی کند؛ هفته‌ای که با تولد کتابک، تنها پایگاه مجازی ترویج کتابخوانی آغاز می‌شود.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از همه کودکان و نوجوانان، پدران و مادران، آموزگاران، مربیان وکتابداران دعوت می‌کند تا در این هفته، در هر کجا که هستند، در جمع کودکان و نوجوانان کتابی را بلند بخوانند!

بلند بخوان! یک کتاب، در هر مکان، در هر زمان!

از همین امروز آغاز کنید. حتی ۱۵ دقیقه از وقت روزانه‌ شما در هر روز کافیست تا به بلندخوانی کتاب با کودکانتان اختصاص یابد!

در هر جا که هستید: خانه یا کتابخانه، شیرخوارگاه یا مهدکودک، دبستان یا دبیرستان، مترو یا اتوبوس، در مطب پزشک یا در طبیعت، کتابی بردارید و آن را با صدای بلند برای کودکان یا نوجوانان بخوانید!

تجربه‌های‌ بلندخوانی خود را در قالب فیلم و عکس برای ما به آدرس‌های زیر بفرستید:

ایمیل: khanak.media@gmail.com
تلگرام با من بخوان

منتظر عکس‌ها، فیلم‌ها، گزارش‌ها و خاطرات شما از این روز هستیم.

پوستر هفته‌ی بلندخوانی ۱۳۹۶

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *