امروز طبق روزهای قبل کتابخانه به روی بچه‌های عزیز باز بود و بچه‌ها مشغول نقاشی کشیدن و مطالعه کتاب‌ها بودند.  خودم نیز برای تعدادی از بچه‌های ۳تا ۷، کتاب کیت گربه و ماه را به سلیقه خودشان بلندخوانی کردم.

اما مهم‌ترین کاری که امروز انجام دادیم با تعدادی از بچه‌های گروه محیط‌زیست یک جلسه داشتیم و طی آن تصمیم گرفتیم که به  جمع‌آوری دانه‌های بلوط که در وسط باغ‌ها قرار داشت برویم همان‌طور که همه ما می‌دانیم الآن فصلی هست که دانه‌های بلوط می‌ریزند و هرکس در حد توان خود می‌کوشد این دانه‌ها

را درون خاک بریزد تا نهالی دیگر سبز شود و ما این‌طور می‌توانیم به حفظ درختان بلوط در این منطقه کمک کنیم.

به علت اینکه گوشی را در کتابخانه جا گذاشتیم امکان عکس گرفتن را از دست دادیم، اما وقتی برگشتیم با چند نفر از محیط‌زیستی‌های عزیز با استفاده از سطل‌های ماست، قوطی رب گوجه که جزع زباله‌های خشک هست و از قبل توی خانه برای استفاده دوباره جدا و جمع‌آوری  کرده بودیم دانه‌های بلوط‌ها را جفت کنار هم توی ظرف گذاشتیم  و منتظر می‌مانیم تا دانه  بلوط سبز شود و در بهار آن را بکاریم.

بچه‌ها از اینکه با دستان خودشان داشتند بلوط را می‌کاشتند خیلی خوشحال بودند و احساس شعف می‌کردند و دائم می‌پرسیدند کی این بلوط‌ها سبز می‌شود تا ما آن را ببینیم؟ ما هم گفتیم انشالله سبز می‌شود و با دستان خودتان آن‌ها را می‌کارید.

مربیان: هدی خاطری و فریبا زارعی

محل اجرا: کتابخانه با من بخوان ریجاب، شهرستان دالاهو، استان کرمانشاه

بیشتر بخوانید: