مکان: استان کرمانشاه، شهرستان پاوه، باینگان، کتابخانه با من بخوان باینگان
نام کتابداران: نادیا حسینی ،سونیا اله ویسی
نام کتاب: خر کوچولو و تولد یاکی
تاریخ: ۱۴۰۰/۱۰/۲۰

دوشنبه‌ها در کتابخانه بلندخوانی کتاب برای خردسالان داریم، ابتدا چند حرکت کششی انجام دادیم، کودکان از انجام این حرکت‌ها لذت می‌برند و با علاقه کار را انجام می‌دادند.
سپس مشغول خواندن کتاب خر کوچولو و تولد یاکی به مناسبت روز جهانی بادبادک که در این ماه هست شدیم، عنوان کتاب را که خواندم و سپس از کودکان پرسیدم: تا به حال جشن تولد رفتید؟چه کارهایی انجام دادید؟ آیا دوست داشتید؟ کودکان با اشتیاق به سوال‌ها جواب دادند.
دوباره پرسیدم: به نظر شما خر کوچولو چه کادویی می‌خواهد ببرد؟ کودکان جواب دادند: بادبادک.
شروع به بلندخوانی کردیم و با تکرار بعضی از جملات کتاب همراه می‌شدند و این بخش‌ها را دوباره می‌گفتند، در پایان سوالاتی در مورد داستان از کودکان پرسیدم و آن‌ها با اشتیاق جواب دادند.
سپس مشغول درست کردن بادبادک شدیم، ابتدا ساخت بادبادک را به کودکان توضیح دادم. برای بعضی از کودکان  یکی درست می‌کردم و سپس کودکان خودشان مشغول درست کردن بادبادک شدند.
واکنش دو تا از پسرها برایم جالب بود، یکی از آن‌ها که بعد یاد گرفتن دو سه بار  با ذوق تکرار کرد، من الان یاد گرفتم بادبادک درست کنم و دیگری  گفت من برای بادبادکم،  آدم هم کشیدم و قشنگش کردم. با کمک خانواده‌ها و کودکان کتابخانه را جارو زدیم و خرده‌های کاغذ را جمع کردیم.