موقعیت مکانی: خراسان جنوبی، شهرستان درمیان، شهر طبس مسینا
تعداد اعضاء: ۶۰ نفر
مسئول کتابخانه:  سمانه حاجی‌زاده
تاریخ آغاز به کار:دی ۱۳۹۹
پشتیبان: دلیله هاشمی

کتابخانه با من بخوان طبس مسینا در شهرستان درمیان دی ماه۱۳۹۹ در فضایی جدید کار خود را از سر گرفت.  این کتابخانه نخست در روستای علی‌آباد شهرستان درمیان آغاز به کار کرد. در سال آذر ماه سال ۱۳۹۷ با پییگیری‌های خانم سمانه حاجی‌زاده مربی پیش‌دبستانی مدرسه شهید باهنر کتابخانه راه‌اندازی شد. در ابتدا کار تعدادی بسته‌ی کتاب به همراه کتابخانه‌های پارچه‌ای دیواری برای ایشان فرستاده شد. در ادامه وی توانست اتاقی را از مدیر مدرسه برای راه اندازی کتابخانه بگیرد و با همکاری دانش‌آموزان مدرسه فضای اتاق را برای راه‌اندازی کتابخانه آماده و کتابخانه را افتتاح کردند.

در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ با بازگشایی مدرسه‌ها، اتاقی که پیش  از این به کتابخانه اختصاص داده شده بود، برای منظور دیگری در نظر گرفته شد و این بار خانم حاجی‌زاده به ناچار نمازخانه‌ی مدرسه را که بدون استفاده بود برای راه‌اندازی کتابخانه در نظر گرفتند.

این بار نیز با کمک کودکان و با استفاده از امکاناتی که در دسترس داشتند فضا را برای کتاب‌خوانی آماده کردند و توانستند با جلب رضایت آموزگاران دیگر مدرسه برنامه‌ی کتاب خواندن را در کلاس‌ها نیز اجرا کنند.

با آغاز همه‌گیری کرونا و تعطیلی مدرسه‌ها این کتابخانه نیز به ناچار تعطیل شد. خانم حاجی‌زاده کتاب‌ها را با خود از مدرسه به محل زندگی خود شهر طبس مسینا آوردند و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کتاب‌ها را به کودکان این شهر برسانند. پخش کردن کتاب‌ها مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفت. در هر بار رفتن برای پخش کتاب‌ها، توضیحاتی درباره‌ی بسته‌های کتاب، کتاب‌های باکیفیت، بلندخوانی و فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ها به خانواده‌ها داده می‌شد و در بازگشت، کتاب‌ها برای چند روز در جعبه‌هایی جداگانه قرار داده می‌شدند تا پروتکل‌های بهداشتی پخش کتاب‌ها رعایت شود. این کتابدار برای گسترش فعالیت‌هایش اتاقی از خانه‌ی خود را کتابخانه کرد. برای این کار اتاق رنگ‌آمیزی و مرتب شد. به علاوه با تجهیز اتاق و موکت کردن آن میزبان کودکان دوستدار کتاب شد. اکنون خانم حاجی‌زاده در خانه‌ی خود کتابخانه طبس مسینا را اداره می‌کند.