, ,

کیسه های کتاب با من بخوان به محک نیز رسیدند

با من بخوان

۱۳۹۲٫۴٫۳۱

کیسه های کتاب بامن بخوان به محک نیز رسیدند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها

بخش فرهنگی و روانشناسی بیمارستان محک بر آن شده است که در کنار کمک به درمان کودکان سرطانی، برنامه‌های کتابخوانی را نیز در این بیمارستان گسترش دهند. با این هدف پس از ماه ها رایزنی با موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان ، برنامه با من بخوان که محور آن رساندن کتاب‌های با کیفیت به دست کودکان و بلند خوانی و انجام فعالیت‌های هنری با آن هاست، دردستور کار قرار گرفت. از شهریور امسال ۴۰۰ کودکان سرطانی بیمارستان محک زیر پوشش برنامه با من بخوان قرار می‌گیرند. این اولین بار در ایران است که در یک بیمارستان مربوط به کودکان برنامه کتابخوانی به این گستردگی اجرا می شود.

کیسه های کتاب بامن بخوان به محک نیز رسیدند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها2

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان پیشنهاددهنده و مجری این برنامه بر این باور است که کتابخوانی می‌تواند به بهبود شرایط روحی کودکان بیمار بسیار کمک کند. خوشبختانه مسئولین بیمارستان به ویژه بخش فرهنگی و روانشناسی آن نیز با داشتن چنین باوری راه را برای پشتیبان‌ها و همیاران خود فراهم کرده‌اند تا این برنامه به بهترین شکل در بیمارستان پیاده شود. موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان نیز به سهم خود آمادگی خود را برای برگزاری کارگاه های آموزشی رایگان برای داوطلبان کتابخوانی در بیمارستان اعلام کرده است. کارگاه نخست با من بخوان در تاریخ ۱۳ تیر ماه در بیمارستان محک در بخش روانشناسی آن مرکز با حضور آموزشگرانی از موسسه برگزار شد.

کیسه های کتاب بامن بخوان به محک نیز رسیدند!-تجربه‌ها و گزارش‌ها3

در این کارگاه یک روزه ۱۲ نفر از مشاوران و سرپرست های اتاق بازی بیمارستان شرکت کردند. کارگاه با معرفی طرح بامن بخوان آغاز شد و آموزشگران موسسه درباره بیماری، امید و تلاش، انتخاب کتاب‌های مناسب، آشنایی با ادبیات کودکان، روش‌های بلندخوانی سخن گفتند و به شکلی عملی داوطلبان را آموزش دادند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *