, ,

کارگاه آواورزی و الفباورزی برای مربیان مراکز کودکان کار برگزار شد

با من بخوان
DSC_0467a
در روز پنجم اسفند ماه ۱۳۹۳، در راستای طرح با من بخوان، کارگاه الفباورزی و آواورزی برای ۲۱ نفر از مربیان که ۱۵ نفر از آنان مربیان کودکان کار و مناطق محروم بودند، برگزار شد. در این کارگاه مربیانی از خانه علم فرحزاد، خانه کودک شوش، خانه کودک محمودآباد و منطقه کوهدشت لرستان شرکت داشتند.
در بخش نخست کارگاه که به آموزش بسته آواورزی اختصاص داشت، پس از معرفی بسته و اهداف آن، آموزشگران نکات مهم در آموزش بسته‌ی آواورزی و‌ شیوه‌ی پیشنهادی کار با بسته را شرح دادند. تعریف آواها و انواع آن،‌ شناخت دستگاه آوایی و شنیداری و رشد آن،‌ شیوه‌ی حساس کردن کودکان به دستگاه شنیداری و آوایی و ناهمگونی شیوه‌های یادگیری در کودکان از مطالب آموزشی این کارگاه بود.
در ادامه کارگاه آواورزی،‌ آواهای زنجیری و زبر زنجیری،‌ شناخت و پردازش آواها، شیوه سخن گفتن با کودکان، روش های آمادگی برای خواندن، خواندن گفت وگویی و شیوه های آموزشی آوایی– رانشی برای مربیان شرح داده شد.
کارگاه پایانی به آموزش ریتم اختصاص داشت  که  به شکل عملی و به زبان ساده  مربیان با ریتم آشنا  شدند و آموختند که چگونه می‌توانند شعرهای کتاب کار آواورزی را در ضرب‌های موسیقی بگنجانند و با تلفیق شعر و ریتم کار با بسته آواورزی را برای کودکان جذاب کنند.
بخش دوم کارگاه آموزشگران به معرفی و آموزش بسته الفباورزی پرداختند و اهداف بسته و روش‌های پیشنهادی کار با بسته را برای مربیان بیان کردند.در ادامه مربیان با مفاهیمی چون بیداری زبانی، در خود فروماندگی زبانی و شیوه‌ی آموزش واگراها و همگراها آشنا شدند.

در پایان زمانی به پرسش و پاسخ اختصاص داده شد و آموزشگران به پرسش‌های مربیان پاسخ گفتند.

DSC_0466

DSC_0463a

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *