, , ,

بیست دبستان در سیرجان به برنامه با من بخوان پیوستند!

با من بخوان

کارگاه با من بخوان- سیرجان - آبان 1394در آغاز آبان ماه بیست دبستان و دو دبیرستان در شهرستان سیرجان استان کرمان با پشتیبانی مالی موسسه معراج اندیشه و همکاری آموزش و پرورش آن شهرستان به برنامه با من بخوان پیوستند. با شروع این برنامه کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در روزهای ۱۳ و ۱۴ آبان ماه نخستین دور از کارگاه‌های با من بخوان را برای ۲۵ نفر از مربیان و معاونین پرورشی ۱۱دبستان دخترانه، ۹ دبستان پسرانه و ۲ دبیرستان دخترانه، در “مرکز فرهنگی موسسه معراج اندیشه” وابسته به شرکت صنعتی گل‌گهر برگزار کردند.

در روز نخست کارگاه، شرکت‌کنندگان با موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان به عنوان مجری طرح با من بخوان و ویژگی‌های این طرح، تعریف ادبیات کودکان ، ویژگی‌های کتاب‌های باکیفیت آشنا شدند.

کارگاه آشنایی با عناصر ادبی در کتاب‌های کودک و شیوه سهیم شدن این گونه از کتاب‌ها با کودکان به شکل تئوری و عملی بخش دیگری از کارگاه روز نخست بود و در ادامه آن بلندخوانی و شیوه‌های آن به شکل تئوری و عملی و با اجرای بلندخوانی چند کتاب برگزیده از سوی آموزشگران توضیح داده شد.

کارگاه کتاب‌های باکیفیت- با من خوان - سیرجان - آبان 1394

کارشناسان برنامه با من بخوان با ارائه نمایشگاه کوچکی از کتاب‌های با کیفیت و بی‌کیفیت، به طور عملی مربیان را با معیارهای گزینش کتاب‌های باکیفیت برای کودکان آشنا می‌کنند.

آموزشگران با من بخوان همچنین گزارش‌نویسی و اهمیت آن در یک پروژه کتاب‌خوانی و شیوه تهیه و ارائه گزارش‌ها و عکس‌ها را برای مربیان شرح دادند.

کارگاه پایانی روز نخست، آموزش ساخت انواع ماسک برای فعالیت‌های نمایشی در پیوند با کتاب بود. در انتهای این روز کیسه‌های کتاب، دستنامه‌ها و بروشورها در دسترس مربیان قرار گرفت.

کارگاه آموزش انواع ماسک- با من بخوان- سیرجان- آبان 1394

ادامه کارگاه روز دوم به آموزش فعالیت‌های نمایشی در پیوند با کتاب اختصاص داشت که در این بخش مربیان به شیوه عملی با روش ساخت عروسک‌های دستشکی، صحنه نمایش، وسایل صحنه و اجرای نمایش آشنا شدند.

نمایش در پیوند با کتاب- با من بخوان- سیرجان- آبان 1394

 آقای ایران‌نژاد مسئول موسسه معراج اندیشه، آقای مهیاپور رئیس آموزش و پرورش سیرجان و آقای نقوی معاون پرورشی آموزش ابتدایی سیرجان نیز از این کارگاه‌ها بازدید کردند و از نزدیک با برنامه با من بخوان و شیوه کار آموزشگران آشنا شدند.

بر اساس تفاهم‌نامه میان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات و کودکان و موسسه معراج اندیشه، در سال تحصیلی جاری، بیش از ۱۸۷۰ کودک در پایه‌های اول تا سوم دبستان در شهرستان سیرجان تحت پوشش این برنامه قرار می‌گیرند.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *