, ,

نشست با من بخوان با مادران بنیاد کودک

با من بخوان

نشست با مادران و کودکان بنیاد کودک- آذر 1394در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۴، برنامه با من بخوان نشستی را با مادران کودکان تحت پوشش بنیاد کودک شعبه راه آهن در فرهنگ سرای واله منطقه ۲۰، واقع در شهر ری برگزار کرد. در این نشست که با هدف دعوت و تشویق مادارن برای مشارکت بیش‌تر و فعال‌تر در برنامه با من بخوان برگزار شد، بیش از ۴۰ نفر از مادران و فرزندانشان حضور داشتند.

برنامه با یک شعر از پروین دولت‌آبادی آغاز شد، سپس مهتاب مقدم مسئول طرح با من بخوان در بنیاد کودک، درباره اهداف کتابخوانی و تاثیر آن بر رشد کودک و تمرکز طرح با من بخوان بر رشد همه جانبه کودکان و مهارت‌های آنان برای حاضران سخن گفت.

نشست با مادران و کودکان بنیاد کودک- آذر 1394برای آشنایی مادران با شیوه کار در برنامه با من بخوان، دو تن از مربیان با من بخوان کتاب‌های “ایزی و راسو” و “مرغ سرخ پاکوتاه” را بلندخوانی کردند که همراهی و لذت حاضران را به همراه داشت. حضور کودکان در این نشست و  واکنش‌های آنان به بلندخوانی این دو کتاب بازخوردهای مثبتی داشت و مادران را با آموزش غیرمستقیم مهارت‌ها و مفاهیم، از طریق کتاب آشنا کرد.

همچنین در ادامه این نشست، فیلم با من بخوان نمایش داده شد تا شرکت‌کنندگان بیشتر با برنامه با من بخوان و اهداف آن آشنا شوند.

این نشست با قدردانی و تشکر از مادران و کودکان و پاسخگویی به پرسش‌های آنان پایان یافت. بعد از پایان نشست، نیز با تعدادی از مادران درباره مشارکت آنان در جلسات بلندخوانی گفت‌وگو شد. این نشست و گفت‌وگوها بسیار روی مادران تاثیر داشت به گونه‌ای که چند تن از مادران برای آشنایی با کتاب‌ها، چند کتاب به امانت بردند. شماری از مادران هم از این که فرزندان‌شان با شور و شوق به این جلسات می‌آیند، ابراز خشنودی ‌کردند.

از تابستان ۱۳۹۴، با امضای تفاهم‌نامه‌ای بین موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و بنیاد کودک، مجموعه کارگاه‌های آموزشی با من بخوان برای مددکاران و داوطلبان اجرای برنامه برگزار شد و  نشست‌های کتابخوانی به صورت ماهانه برای کودکان دبستانی بنیاد کودک در منطقه راه آهن تهران و قرچک ورامین در حال اجرا است. در پایان هر نشست کتابخوانی، کتاب خوانده شده به کودکان هدیه داده می‌شود. به این ترتیب، کودکان علاوه بر امانت گرفتن کتاب‌های باکیفیت از کتابخانه‌ای بنیاد، می‌توانند هر ماه یک کتاب باکیفیت برای خودشان داشته باشند.

اکنون مسئولان بنیاد کودک در حال بازسازی و گسترش فضای کتابخانه هستند.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *