در ماه آذر برای دومین بار کودکان را با یک واک جدید آشنا کردیم.

قبل از آموزش، شروع به دوره واک‌های قبل کردیم، تا گفتیم خب چه واکی یاد گرفته‌اید کودکان واکنش جالبی داشتند. به این صورت که شروع به خواندن شعر”آ که سرش کلاه است”کردند. بعد از آن شروع به تلفظ واک “ب” کردیم. همه کودکان با مربیان تکرار می‌کردند. همچنین توضیحاتی درمورد دولبی بودن این واک که وقتی می‌گوییم “ب”لب‌هایم روی هم قرار می‌گردد. برای درک بهتر این موضوع آینه را به دست‌شان دادیم تا تصویرخود را در آن ببنید و با تکرار این واک بهتر بفهمند که لب‌هایشان چطور روی هم قرار می‌گردد و با گذاشتن دستانشان بر روی رانشگاهشان این موضوع را که این واک ترکشی می‌باشد را به صورت عینی درک کردنند حتی یکی از کودکان گفت: خاله زمانی که می‌گویم”ب”رانشگاهم بالا پایین می‌شود.

حالا نوبت آن بود که کودکان را به چالش بکشیم تا تشخیص دهند چه کلماتی اول یا وسط و حتی آخر آن‌ها واک”ب”دارد.

بعد از اینکه کاملا با این واک آشنا شدند مربی شروع به خواندن داستانک کرد. پس از اتمام داستانک، کودکان می‌گفتند: خاله خاله دوستم دروغ گفت، پس شاخ درمی‌آورد. یکی دیگر گفت خاله دماغ‌اش هم دراز می‌شود.

بعد از پرسش و پاسخ با کودکان، به صورت لب‌خوانی شروع به تکرار اسم‌هایی کردیم ک اول، وسط، و آخر آن‌ها واک “ب”را داشت.

کودکان شعر این واک را مانند واک اول به خوبی می‌خواندند.

برای فعالیت: یک پارچه سفید را که از قبل دوردوزی کرده بودیم، را به کلاس آوردیم‌.

با انتخاب حیواناتی که حرف اول آن با “ب”شروع می‌شد و حیواناتی که آخر اسم آن‌ها”ب”داشت، روی کاغذ پیرینت گرفته و دور آن‌ها را بریدیم.

با توجه به اینکه محدودیت رنگی داشتیم، با ترکیب رنگ‌ها توانستیم رنگ‌های مورد نیازمان را آماده کنیم. فعالیت ما درست کردن باغ وحش به صورت شابلونی بود. با گذاشتن الگوی حیوانات روی پارچه و رنگ کردن دور آن‌ها توسط کودکان یک باغ وحش زیبا طراحی شد.

مربیان: شریفی، عبدالله زاده، آقایی

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *