مجموعه مقاله‌های بلندخوانی با کودکان

خواندن برای لذت در برنامه روزانه آموزگاران

آیا باید خواندن برای لذت بردن، بخشی از آموزش آموزگاران باشد؟

بر اساس یافته‌های پروژه‌ای تحقیقاتی، آموزگارانی که خواندن برای لذت را تجربه و با این هدف، کتاب‌ها را مطالعه می‌کنند، کتاب‌ها را بیشتر می‌شناسند و در نتیجه در کلاس با اعتمادبه‌نفس بیشتر، آرام‌تر و بدون تنش حضور پیدا می‌کنند.

https://ketabak.org/ke42w


انگیزه کتابخوانی را در دانش‌آموزان با چند راهکار ساده پرورش دهید

تحقیقات نشان می‌دهد که عامل کلیدی کتاب‌خوانی موفق دانش‌آموزان، دادن انگیزه به آنان است. انگیزه دانش‌آموزان کلاس خود را برای کتابخوانی درس‌تان بالا ببرید. برای رسیدن به این هدف، چند راهکار ساده از میان هزاران راهکار به شما پیشنهاد می‌شود تا در کلاس خود اجرا کنید.

http://ketabak.org/u46j3


شیوه‌های مختلف کتاب‌خوانی در فضای آموزشی

در این مقاله روش‌های گوناگون کتابخوانی در یکی از مدرسه‌های ابتدایی کشور کانادا ارائه شده است. این روش‌ها در طول هفته تکرار می‌شوند و به نظر می‌رسد که همین تنوع به بهبود روند خواندن دانش آموزان کمک بسیاری کرده است.

http://ketabak.org/yf2zu


تقویت مهارت خواندن در کودکان پیش‌دبستانی

تقویت مهارت خواندن در کودکستان‌های امروز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مقاله چگونگی بهبود و تقویت مهارت خواندن کودکان، به مربیان پیش‌دبستانی ارائه شده است.

http://ketabak.org/1q8ee


انگیزه مطالعه را در دانش‌آموزان خود بالا ببرید

ممکن است در کلاس درس به دانش‌آموزانی برخورده باشید که کتاب خواندن برایشان کاری طاقت‌فرساست و انگیزه مطالعه بسیار کمی دارند و تمایلی برای شرکت در فعالیت‌هایی که به کتاب و کتابخوانی مربوط باشد، ابراز نمی‌کنند. برای کمک به ایجاد انگیزه مطالعه در دانش‌آموزان، روی راهکارهایی تمرکز کنید که جرقه ایجاد علاقه را در آن‌ها روشن کند و اعتمادبه‌نفس و عزت‌نفس را در آن‌ها بالا ببرد. در اینجا به معرفی چند ایده و فعالیت می‌پردازیم.

http://ketabak.org/386×8


توصیه‌هایی برای آموزش زبان از راه مطالعه به کودکان

علاقه به مطالعه، همان علاقه به یادگیری است که در طول زمان و از همان نخستین سال‌های زندگی شکل می‌گیرد. کودک خود را به خواندن تشویق کنید یا برای او داستان بخوانید، این کار یکی از بهترین روش‌های رشد تخیل کودک است و نیز می‌تواند راهی برای آموزش زبان به او باشد، مهارت او را در کاربرد زبان بالا ببرد و دایره واژگان او را بهبود بخشد.

https://ketabak.org/yh3ix


هنگام بلندخوانی از روش تعاملی استفاده کنید

بهترین روش بلندخوانی، روش تعاملی است. شما داستان را برای کودک می‌خوانید و درباره‌اش با او صحبت می‌کنید. کودکتان نیز درباره داستان با شما صحبت می‌کند و به این ترتیب میان شما گفت‌وگویی شکل می‌گیرد. این روشی است که متخصصان آن را «بلندخوانی گفت‌وگویی» می‌نامند.

https://ketabak.org/a623n

 

1 پاسخ
  1. فاطمه برقعي گفته:

    بله
    یک مروج در امر ترویج کتابخوانی هستم .
    بسیار کار پر چالشی هست در عین حال شیرین و پر انرژی. خواهشمندم راهکارهایی در جهت ایجاد انگیزه برای مطالعه و کتابخوانی در مقطع چهارم و پنجم و ششم بفرمایید. متشکرم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *