, ,

فراخوان روز جهانی المر

با اِلمر، فیل رنگارنگ ِدوست‌داشتنی آشنا شوید

المر با دیگر فیل‌ها فرق دارد. همه‌ی فیل‌ها خاکستری هستند، اما او چهارخانه و رنگارنگ است و به هر جا می‌رود، همه او را می شناسند. المر فیل شوخ و بامزه‌ای است و همیشه باعث شادی و خنده دیگران می‌شود. اما المر از این که با دیگران تفاوت دارد، چندان راضی نیست. به همین دلیل یک روز صبح زود از گله‌ی فیل‌ها جدا می‌شود و با توت‌های وحشی خود را به رنگ خاکستری در می‌آورد تا شبیه دیگران شود.

وقتی المر دوباره به گله‌ی فیل‌ها برمی‌گردد، هیچ کس او را نمی‌شناسد. المر در ابتدا راضی است اما اندکی بعد احساس می‌کند که مشکلی وجود دارد. فیل‌ها همه ساکت و جدی ایستاده بودند. المر طاقت نمی‌آورد و از ته دل فریاد سر می‌دهد! فیل‌ها که تازه المر را شناخته‌اند، از ته دل می‌خندند. در همین حال باران شروع به باریدن می‌کند و رنگ بدن المر را می‌شوید و او دوباره رنگارنگ می‌شود.

فیل‌ها به پیشنهاد فیل پیر، تصمیم می‌گیرند که هر سال این روز را جشن بگیرند و نام آن روز را «روز المر» بگذارند. در این روز همه‌ی فیل‌ها خودشان را رنگ می‌کنند و رنگارنگ می‌شوند. المر هم در این روز خود را به رنگ فیلی در می‌آورد. اگر در این روز به یک فیل معمولی به رنگ خاکستری برخوردید، بدانید که او باید المر باشد!

کودکان با خواندن این داستان و همراه شدن با این فیل شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند.

کودکان با خواندن این داستان و همراه شدن با این فیل شوخ‌طبع و دوست‌داشتنی به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند.

این داستان، فردیت و پذیرش خود را به همان‌گونه که هستیم ستایش می‌کند. کودکان با خواندن این داستان به ارزش تفاوت‌ها پی می‌برند و به تفاوت‌ها احترام می‌گذارند.

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، حق ترجمه و چاپ کتاب المر اثر دیوید مک‌کی به فارسی و در ایران را از ناشر اصلی اندرسون پرس در انگلیس خریداری کرده و این کتاب را با ترجمه هورزاد عطاری با کیفیت بسیار عالی منتشر کرده است.

لینک خرید از کتاب هدهد

روز جهانی المر ، فیل رنگارنگ و فراخوان «با من بخوان»

۲۷ می ۲۰۱۷، ۶ خرداد ۱۳۹۶ روز جهانی المر است. المر، شخصیت مجموعه کتاب‌هایی با همین عنوان اثر دیوید مک‌کی است که در سراسر دنیا در میان کودکان بسیار محبوب است. کودکان و آموزگاران این روز را به المر، این فیل رنگارنگ دوست‌داشتنی اختصاص می‌دهند و همانند فیل‌های داستان، جشن رنگارنگ المر را برگزار می کنند.

فراخوان روز جهانی اِلمر: منتظر عکس‌ها، فیلم‌ها، گزارش‌ها و خاطرات شما از این روز هستیم.

فراخوان روز جهانی اِلمر:
منتظر عکس‌ها، فیلم‌ها، گزارش‌ها و خاطرات شما از این روز هستیم.

برنامه‌ی «با من بخوان» از شما دعوت می‌کند که در روز جهانی المر این کتاب را برای کودکان بلندخوانی کنید و فعالیت‌های مرتبط با آن را انجام دهید و روز المر را جشن بگیرید.

منتظر عکس‌ها، فیلم‌ها، گزارش‌ها و خاطرات شما از این روز هستیم. حداکثر تا ۸ خرداد فرصت دارید تا این موارد را برای ما ارسال کنید. تجربه‌های جالب شما را از این روز و فعالیت‌های کودکان در کانال با من بخوان بازتاب خواهیم داد.

تلگرام روابط عمومی «با من بخوان»:

@khanak

ایمیل «با من بخوان»:

khanak.org@gmail.com

 

لینک این پست در کانال تلگرام با من بخوان: + +

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *