تایم صبح

به بچه‌ها گفتیم می‌خواهیم اطراف کتابخانه را فضای سبز کنیم. یکی از آن‌ها پیشنهاد ساخت پمپ آب با وسایل و پلاستیک‌های دورریختنی که چند روز پیش در کتابخانه به‌عنوان نمایشگاه نه پلاستیک  قراردادیم را داد، که به‌وسیله آن آب یاری قطره‌ای انجام دهیم. از اینترنت فیلم ساخت آن را دانلود کردیم و با پسرها این ایده‌ی جالب پارسا را عملی کردیم. این تایم به تدارک وسایل ساخت پمپ اختصاص داده شد، وسایلی که نداشتیم (شلنگ،هویه و باتری) بود که آن‌ها را خریداری کردیم. بقیه وسایل را خود پسرها تهیه کردند.

ساخت پمپ را شروع کردیم. بیشتر ذوق بچه‌ها برای ساخت پمپ و استفاده از وسایل بود، که البته احتیاط‌های لازم را یادآوری کردیم. توانستیم تا حدودی پروژه را جلو ببریم‌. ادامه آن را به‌روزهای بعد موکول کردیم که به کارهای دیگر برسیم.

آن‌طرف‌تر آقای رحیمی برای پارسا ادامه حکایات سعدی را می‌دادند و مفصل درباره حکایت برایش توضیح داد سعدی خوانی طبق روال از همان اولین باب شروع‌شده و ادامه دارد.

برای سانیار و مختار و متین و فردین و سیوان به درخواست خودشان ادامه مستند کیهان را گذاشتیم. در میانه تماشای فیلم سؤال‌هایشان  را پاسخ دادیم و در مورد سیاهچاله و نظریه نسبیت عام انیشتین، در مورد خمیدگی فضا، تولد ستاره‌ها و سیاره‌ها و جاذبه‌ی آن‌ها برایشان توضیح‌هایی دادیم. بعد محمد و پارسا آمدند و کار ساخت صورت فلکی‌شان را از سر گرفتند، برای بریدن پارچه و چسباندش به ورق پی‌وی‌سی ما کمک می‌کردیم و آن دو نیز شکل صورت‌های فلکی را روی پارچه می‌کشیدند و مرواریدها را بر روی آن می‌چسباندند. امروز همچنین نقاشی فردین که یکی از تصویرهای کتاب آرش کماندار بود را تمام کردیم. بچه‌ها هم در کنارمان کمی بارنگ‌ها روی کاغذ نقاشی کردند.

بقیه بچه‌ها هم که امضایشان پای کاغذ شهردای نبود برگه را امضا کردند.

مربیان: پروین حق‌گویی، ماریه حق‌گویی

محل اجرا: کتابخانه با من بخوان، جوانرود، کرمانشاه

بیشتر بخوانید: