,

معرفی برنامه‌ی با من بخوان در مدرسه‌ی تابستانی خواندن

با من بخوان

 با من بخوان- مدرسه‌ی تابستانی خواندن- شهریور 1395کتابداران شرکت‌کننده از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور در نشست مدرسه‌ی تابستانی خواندن در مشهد، با برنامه‌ی «با من بخوان» آشنا شدند.

در این نشست که در روز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۳۹۵ در سومین روز مدرسه‌ی تابستانی خواندن در سالن جلسات هتل میثاق مشهد با حضور ۶۰ نفر از کتابداران از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برگزار شد، خانم نهضت قریشی‌نژاد، به نمایندگی از مؤسسه‌‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان از هدف‌ها و برنامه‌های طرح ترویج کتابخوانی «با من بخوان»، اصول محوری آن، کتابخوانی، سواد پایه و خواندن با نوزاد و نوپا، شیوه‌ی اداره‌ی نشست‌های کتابخوانی و چگونگی پیوستن به آن سخن گفت و همچنین از چند تجربه‌ی موفق در هر یک از این بخش‌ها یاد کرد. وی در ادامه بر لزوم پشتیبانی نهادهای آموزشی از این برنامه نیز تأکید کرد.

با من بخوان - مدرسه‌ی تابستانی خواندن- شهریور 1395قریشی‌نژاد، رئیس هیأت مدیره‌ی انجمن دوستداران ادبیات کودکان و نوجوانان، درباره‌ی برنامه‌ی «با من بخوان» گفت: این برنامه با این باور طراحی شده که بچه‌ها با کتاب خواندن، در برابر آسیب‌های اجتماعی واکسینه شوند زیرا از آن‌جا که روح پاک بچه‌ها نمی‌تواند پیچیدگی‌های زندگی را درک کند، کتاب درکی از اجتماع به بچه‌ها می‌دهد که از آن‌ها در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت می‌کند. ترویج کتاب روش‌های مختلفی دارد که برنامه‌ی با من بخوان «بلندخوانی» را از میان این روش‌ها برگزیده است. این روش باعث یادگیری آواهای زبرزنجیره‌ای زبان و آموختن طیف گسترده‌ای از واژگان به صورت غیرمستقیم از سوی کودکان می‌شود که در یادگیری درس‌های دیگر نیز به آن‌ها یاری می‌رساند.

«مدرسه‌ی تابستانی خواندن» یکی از برنامه‌های «طرح ملی خواندن» است که از سال گذشته به کوشش معاونت برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف غنای بیش از پیش کتابخانه‌ها و تربیت و آماده‌سازی کتابداران علاقه‌مند برای ایفای نقش کلیدی مروجان خواندن در جامعه برگزار می‌شود. دوره‌ی اول و دوم این مدرسه نیز شهریورماه ۱۳۹۴ در مشهد برگزار شد.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *