با من بخوان

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395در روزهای پایانی فروردین ماه، کارشناسان با من بخوان عازم خراسان جنوبی شدند تا در سال جدید از روند اجرای برنامه در شهرستان بشرویه بازدید و برای بهبود کار مربیان کارگاه‌های تکمیلی برگزار کنند. کارشناسان در این سفر از ۵ مدرسه و ۹ کلاس درس بازدید کردند. امسال اولین سال است که برنامه با من بخوان در منطقه بشرویه اجرا می‌شود و مربیان با علاقه و پشتکار طرح را اجرا می‌کنند و حال‌و‌هوایی متفاوت به کلاس‌ها بخشیده‎اند.

 کارشناسان با من بخوان گزارش می‌دهند که در کلاس‌های پیش‌دبستانی، مربیان کتاب‌های آواورزی را با کودکان کار کرده‌اند، کودکان با شعرخوانی و بازی با داستانک‌های سی‌بی‌لک همراه شده‌اند و شکل و تلفظ واک‌ها را به خوبی می‌‌شناسند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395 با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395
با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395 با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395
مربیان و آموزگاران با بلندخوانی کتاب‌های باکیفیت و فعالیت‌های در پیوند با آن، کودکان را با لذت خواندن و ارزش‌های زندگی آشنا کرده‌اند. مربی یکی از کلاس‌های پیش‌دبستانی از بهبود روابط دوستانه بین کودکان پس از خواندن کتاب “اینجا مال من است” خبر می‌دهد و مربی دیگری از برطرف شدن ترس یکی از کودکان از ماسک، پس از خواندن “کتاب ایزی و راسو” و مشارکت او در ساخت ماسک می‌گوید. کتاب‌های “مرغ سرخ پاکوتاه”، “بوسه‌هایی برای بابا” و “سفر به سرزمین وحشی‌ها” از دیگر کتاب‌های مورد علاقه کودکان بوده و فعالانه در فعالیت‌های در پیوند با آن‌ها مشارکت کرده‌اند.

برخی مربیان برای ساخت عروسک و ماسک از مشارکت مادران هم بهره گرفته‌اند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395
به گفته آموزگاران، دانش‌آموزان پایه اول در روان‌خوانی پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته‌اند. چند تن از کودکان هم با علاقه و به زیبایی، کتاب‌ها را در حضور کارشناسان بلندخوانی کردند.
با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395
در یکی از مدارس دانش‌آموزان کلاس چهارم در نمازخانه مدرسه، نمایش سایه کتاب “درخت خرما و بزی” را به زیبایی و با اعتماد به نفس برای کارشناسان اجرا کردند. دانش‌آموزان پایه سوم هم نمایشی را بر اساس کتاب “داستانک‌های خرگوش حکیم” به اجرا درآوردند. اعضای این گروه‌های نمایش و مدیر این مدرسه از علاقه و تاثیرات مثبت این طرح برای کارشناسان سخن گفتند و خواهان ادامه اجرای طرح شدند. در مدارس دیگری هم با وجود کم بودن امکانات دانش‌آموزان داستان‌های کتاب “خفاش دیوانه” و “سه پرسش “را برای بازدیدکنندگان به نمایش درآوردند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395 با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395 با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395
استفاده از موارد دورریختنی و بازیافتی برای ساخت وسایل، کاشت گیاه و توجه به ارزش‌های زیست‌محیطی از دیگر نکاتی بود که در این بازدیدها مورد توجه کارشناسان قرار گرفت.

با من بخوان- خراسان جنوبی- بشرویه- فروردین 1395
در روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه نیز کارشناسان با من بخوان براساس بازخوردهای به دست آمده از بازدیدها، کارگاهی با موضوع مروری بر بلندخوانی، عناصر داستان، آواورزی و الفباورزی برای مربیان برگزار کردند به پرسش‌های آنان پاسخ دادند.

This post is also available in: انگلیسی