, , ,

اجرای طرح با من بخوان در خراسان جنوبی مثبت ارزیابی شد

با من بخوان

khorasan jonoubi- day 1394 (7)در روزهای پایانی دی ماه کارشناسان با من بخوان با سفر به خراسان جنوبی از شیوه اجرای طرح، در ۹۵ کلاس در سه شهرستان خوسف، درمیان و بشرویه دیدن کردند.
در این بازدیدها آقایان قایمی کارشناس مسئول دوره دوم و پیش دبستانی استان خراسان جنوبی، فولادی کارشناس آموزش پیش‌دبستانی و دبستان شهرستان خوسف، رمضانی کارشناس آموزش پیش‌دبستانی و دبستان شهرستان درمیان، وطن‌پرست کارشناس پرورشی آموزش و پرورش شهرستان درمیان، احسانی‌نژاد کارشناس آموزش پیش‌دبستانی و دبستان شهرستان بشرویه و سرکار خانم امینی‌پور معاون آموزشی شهرستان بشرویه، کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان را همراهی کردند.

در این بازدیدها آموخته‌ها و روش اجرای طرح از سوی مربیان و آموزگاران از جمله بلندخوانی، فعالیت‌های پیش و پس از خواندن، کارهای هنری و نمایشی در پیوند با کتاب و آواورزی و الفباورزی مورد بررسی قرار گرفت و کارشناسان با من بخوان به پرسش‌ها و اشکالات آموزگاران پاسخ دادند و به نکات مثبت کار آن‌ها، که بسیار زیاد بود، اشاره و آنان را تشویق کردند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394
                            اجرای نمایش سایه بر اساس کتاب “افسانه درخت خرما و بزی”

در خوسف و درمیان، مربیان پیش‌دبستانی و آموزگاران پایه اول که برای سال دوم طرح را اجرا می‌کنند، تسلط و خلاقیت زیادی از خود نشان داده‌اند. دیگر مربیان و آموزگاران هم که امسال به علت جابجایی آموزگاران، برای نخستین بار اجرای طرح با من بخوان را تجربه می‌کنند، بسیار خوب و پرتلاش عمل کرده‌اند. اما نکته قابل‌توجه و خشنودکننده، همکاری مربیان و آموزگارانی بود که با تجربه خود از سال گذشته به همکاران جدید خود در اجرای طرح با من بخوان یاری رسانده‌اند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394
با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394

در شهرستان بشرویه نیز طرح بسیار خوب به اجرا درآمده است و مربیان پیش‌دبستان و آموزگاران نشان دادند که تمامی آنچه را در کارگاه‌ها آموزش دیده بودند، به خوبی و با خلاقیت بسیار برای کودکان به اجرا در آورده‌اند. مربیان و معلمان نیز نتایج اجرای طرح را مثبت ارزیابی می‌کنند و آن را در بهبود روحیه کودکان و افزایش علاقه آن‌ها به کتاب و کتابخوانی در همین مدت کوتاه اثربخش می‌دانند.

با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394
با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394 با من بخوان- خراسان جنوبی- دی 1394

طرح با من بخوان امسال سومین سال است که در استان خراسان جنوبی با پشتیبانی جامعه یاوری فرهنگی به اجرا درمی‌آید. در آذر ۹۴ کارگاه‌های با من بخوان برای ۱۰۰ مربی پیش‌دبستانی و آموزگار پایه اول سه شهرستان خوسف، درمیان و بیرجند برگزار شد. همچنین امسال برای اولین بار طرح “با من بخوان” در شهرستان بشرویه برای پایه‌های پیش‌دبستانی، اول، دوم، سوم و چهارم در ۱۱ مدرسه که شامل ۶۸ کلاس درس بود، به اجرا در آمده و کارگاه‌های آموزشی برای آموزگاران پایه‌های مختلف برگزار شده است.

This post is also available in: انگلیسی