راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «مهمان‌های ناخوانده»

راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «مهمان‌های ناخوانده»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «مهمان‌های ناخوانده»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه و شورای کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «مهمان‌های ناخوانده»:

نویسنده: فریده فرجام. تصویرگر: جودی فرمانفرماییان. تهران: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان.

گروه سنی: ۴ سال به بالا

معرفی کتاب:

پیرزنی در ده کوچکی به اندازه‌ی غربیل زندگی می‌کند. در شبی بارانی گنجشک، کلاغ، مرغ، گربه، سگ، الاغ و گاو به خانه‌ی پیرزن پناه می‌برند. فردا صبح که باران بند می‌آید، هیچ‌یک از آن‌ها دوست ندارند از خانه‌ی پیرزن مهربان بروند. آن‌ها با یادآوری کارهایی که می‌توانند برای پیرزن انجام دهند، تلاش می‌کنند دل او را به دست بیاورند تا پیش او بمانند. این قصه درباره‌ی مهربانی، دیگردوستی و همکاری است و بلندخوانی آن فرصتی مناسب برای گفتگو، فعالیت‌های هنری و نمایش فراهم می‌آورد.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «مهمان‌های ناخوانده»:

در این راهنما با فعالیت‌های متنوع مربوط به قبل، بعد و در هنگام بلندخوانی کتاب مهمان‌های ناخوانده آشنا می‌شوید. با انجام این فعالیت‌ها، کودکان در کنار لذت بردن از داستان با حقوق خود آشنا می‌شوند، خلاقیت و توانایی حل مسئله در آن‌ها تقویت می‌شود و قدرت استدلال آن‌ها پرورش می‌یابد.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

با توجه به شمار زیاد شخصیت‌ها و فرم تکرارشونده‌ی داستان، این کتاب برای اجرای انواع نمایش با کودکان مناسب است. نمایش عروسکی دستکشی، عروسکی انگشتی و نمایش صحنه‌ای این کتاب را می‌توانید با کودکان به اجرا درآورید. در زیر یکی از روش‌های ساده‌ی اجرای نمایش برای این کتاب آمده است…

با ادامه‌ی این فعالیت و دیگر فعالیت‌ها در دفترچه راهنمای فعالیت‌های کتاب مهمان‌های ناخوانده آشنا خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *