راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «هفت رویای کلاغ»

راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «هفت رویای کلاغ»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «هفت رویای کلاغ» ، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه‌ی «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه و شورای کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه‌ی چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «هفت رویای کلاغ»:

نویسنده: محمدهادی محمدی. تصویرگر: نفیسه ریاحی. تهران: انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان.

گروه سنی: ۱۱-۱۳ سال

معرفی کتاب:

داستان هفت رویای کلاغ داستان کلاغی است که نمی‌خواهد مانند همه‌ی کلاغ‌ها زندگی کند. او می‌خواهد به جهان به گونه‌ای دیگر نگاه کند. نگاه از دریچه‌ی رویاها. برای این کار او هر بار پوشاک یک جانور را می‌پوشد و به رنگ او درمی‌آید تا سرانجام به رنگ آبی آسمان می‌رسد. آبی همان رنگی است که از هرچه وابستگی و کرانمندی آزاد است. سرانجام کلاغ داستان با پوشیدن این پوشاک از کرانه‌ی زمان می‌گذرد و خود را در جهان بیکران آزاد می‌بیند.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «هفت رویای کلاغ»:

این داستان برای گفت‌وگو درباره‌ی مفاهیمی مانند رویاها و آرزوها، باور، هویت و نماد رنگ‌ها فرصت خوبی را فراهم می‌کند. بخش عمده‌ی این راهنما به معرفی فعالیت‌هایی درباره‌ی این مفاهیم، به خصوص هویت، اختصاص یافته است. کودکان با فعالیت‌های متنوع با هویت شخصی و اجتماعی، رشد هویت و رویاها و آرزوها آشنا می‌شوند. همچنین در خلال این فعالیت‌ها، نامه‌نگاری را می‌آموزند، مهارت‌های نمایشی آن‌ها تقویت می‌یابد و یاد می‌گیرند چگونه با جوراب یک عروسک نمایشی درست کنند.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

درخت باور- درخت رویا
با کمک دانش‌آموزان درختی با کاغذ یا مقوا در کلاس بسازید و روی دیوار بچسبانید. از دانش‌آموزان بخواهید هر یک رویای خود را بنویسند یا نقاشی کنند و با نخی به درخت آویزان کنند.

دانلود دستنامه‌ی کتاب هفت رویای کلاغ

دانلود (PDF , HandBook_ReadWithMe_haft_roya_kalagh.pdf)

 



لینک خرید کتاب «هفت رویای کلاغ» از سایت هدهد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *