, ,

گروه نمایش دختران نوجوان محمودآباد «آرش کمان‌دار» را به صحنه بردند

نمایش آرش کماندار در محمودآباد

نمایش آرش کماندار در محمودآباد

گروه نمایش دختران نوجوان خانه حمایتی آموزشی محمودآباد شهرری، نمایش «آرش کمان‌دار» را در مراسم پایان سال تحصیلی این مرکز به روی صحنه بردند.

کودکان و نوجوانان خانه‌ حمایتی آموزشی محمودآباد شهرری، روزهای یکشنبه ۲۴ و سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۶، سال تحصیلی را با برپایی جشن پایان سال و نمایشگاهی از فعالیت‌های خود در برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان» به پایان رساندند.

نمایشگاه «با من بخوان»

نمایشگاه «با من بخوان»

برنامه‌های جشن پایان سال تحصیلی خانه حمایتی آموزشی محمودآباد شهرری، دربرگیرنده جشنی برای کودکان مهد و پیش‌دبستان خانه‌ حمایتی آموزشی محمودآباد بود که در آن کودکان با همراهی مربیان و پشتیبانان این مرکز به فعالیت‌هایی همچون شعرخوانی و بازی پرداختند. اجرای نمایش از سوی گروه نمایش دختران نوجوان محمودآباد بر اساس کتاب «آرش کماندار» از دیگر برنامه‌های جشن پایان سال تحصیلی این مرکز بود. کتاب «آرش کمان‌دار» بازآفرینی محمدهادی محمدی و با تصویرگری ندا راستین‌مهر که از سوی انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان منتشر شده است، از جمله کتاب‌هایی است که در قالب برنامه «با من بخوان» به کتابخانه خانه حمایتی آموزشی محمودآباد شهرری اهدا شده است.

اجرای گروه نمایش دختران نوجوان

اجرای گروه نمایش دختران نوجوان

در ادامه این جشن، به همه‌ کودکان هدایایی اهدا و از کودکان فعال در برنامه‌های کتابخوانی قدردانی شد. همچنین برگزاری نمایشگاهی از فعالیت‌‌های این کودکان و نوجوانان در پیوند با برنامه ترویج کتابخوانی «با من بخوان»، از دیگر برنامه‌های خانه حمایتی آموزشی محمودآباد بود که در معرض دید علاقه‌مندان و خانواده‌ها قرار گرفت.

کارشناس برنامه «با من بخوان» در خانه حمایتی آموزشی محمودآباد در گفت‌وگو با کتابک، درباره اجرای نمایش از سوی گروه نمایش دختران نوجوان این مرکز گفت:

«این نمایش که حاصل تلاش و تمرین‌های پیوسته‌ این دختران خلاق و باانگیزه و همراهی کارشناسان دلسوز این مرکز به ویژه خانم‌ها ساکت و نعمتی بود، توجه حاضران از کودک تا بزرگ‌سال را جلب کرد و نشان داد که این نوجوانان تا چه میزان در ادبیات و به‌کارگیری زبان فارسی و درک آن توانا شده‌اند. تجربه‌ این اجرا بار دیگر ثابت کرد که با روش‌های درست، خلاق و مطابق با نیازهای کودکان و نوجوانان، می‌توان آنان را به کتاب، ادبیات و مطالعه علاقه‌مند کرد.»

اجرای گروه نمایش دختران نوجوان

اجرای گروه نمایش دختران نوجوان

او در ادامه درباره اهمیت اجرای نمایش گفت:

«نمایش یکی از بخش‌های مهم و بنیادی برنامه‌ی «با من بخوان» است که در ایجاد انگیزه و اعتمادبه‌نفس، افزایش قدرت بیان و بدن و رشد تخیل، تمرکز و اندیشیدن خلاق در میان کودکان و نوجوانان بسیار موثر است.»

کارشناس برنامه با من بخوان همچنین افزود:

«سلسله کارگاه‌های آموزشی نمایش، از سال ۱۳۹۵ از سوی سهیلا فلاح‌پور، کارشناس نمایش و از آموزشگران برنامه‌ی «با من بخوان» در قالب این برنامه، برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۴ ساله‌ی خانه حمایتی آمورشی محمودآباد، از مناطق حاشیه‌ای شهر تهران، برگزار شده که هدف از برگزاری این کارگاه‌ها، بالابردن مهارت‌های گفتاری و اجتماعی نوجوانان است؛ به ویژه آنان که در شرایطی بحرانی زندگی می‌کنند.

در این برنامه کودکان و نوجوانان در دو گروه دختران و پسران، با شرکت در کارگاه‌های آموزشی فرصتی پیدا کردند تا به کمک کارشناس نمایش برنامه‌ی «با من بخوان» با خلق لحظاتی ناب، لذت ببرند و تجربه کسب کنند. آن‌ها با اجرای نمایش‌های گوناگون، همکاری و مشارکت با یکدیگر را تجربه کردند و آموختند چگونه خواست‌ها و علایق خود را بیان ‌و درباره آن‌ها با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

این گروه نمایشی پس از چند ماه کار، توانستند به یک گروه کوچک اما منسجم نمایش تبدیل شوند. هنرجویان نمایش خانه‌ حمایتی آموزشی محمودآباد در آبان‌ماه ۱۳۹۵، در نخستین همایش با من بخوان، بر اساس کتاب «آهنگ تار کولی» نوشته محمدهادی محمدی نمایشی را به روی صحنه بردند که بسیار مورد توجه حاضران قرار گرفت.»

جهت خرید کتاب «آرش کمان‌دار» از کتاب هدهد به آدرس زیر مراجعه کنید:

This post is also available in: انگلیسی

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *