موقعیت مکانی: کرمانشاه، اورامانات، باینگان
مسئول کتابخانه: نادیا حسینی، سونیا اله‌ویسی
تاریخ آغاز کار: خرداد۱۴۰۰
پشتیبان: آقای علی کیان‌پور، خانواده‌ی شاملو، آقای سام وزیری

استان کرمانشاه یکی از استان‌های پرظرفیت ایران برای فعالیت‌های فرهنگی است. جوانان علاقه‌مند و باانگیزه‌ی بسیاری در این استان هستند که دلسوزانه و متعهدانه برای بهبود وضعیت کودکان در این منطقه تلاش می‌کنند. با من بخوان از سال ۱۳۹۵ فعالیت خود را در این منطقه با برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای گروهی از کتابداران و ترویج‌گران محلی آغاز کرد. از سال ۱۳۹۶تا کنون، بیش از ۱۰ کتابخانه کودک محور در شهرها و روستاهای مختلف استان کرمانشاه از جمله سر پل ذهاب، ریجاب، زلان، جوانرود، ثلاث و روانسر راه‌اندازی شده است.

راه‌اندازی کتابخانه گل‌بانو از دی ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد. پس از بررسی اطلاعات دریافتی از منطقه و تصاویری که از فضای در نظر گرفته شده برای کتابخانه ارسال شده بود، مجموعه کتاب‌های باکیفیت و طرح فضاسازی این کتابخانه آماده شدند.

در بهمن ماه سال ۱۳۹۹، بسته‌های کتاب باکیفیت و بخشی از تجهیزات کتابخانه از تهران برای کتابخانه ارسال شدند. این بسته‌ها شامل بیش از ۴۵۰عنوان کتاب باکیفیت به همراه دستنامه و فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ها بودند. برای تبدیل فضا به فضایی کودک‌محور و سرشار از سواد نیز، تجهیزاتی ارسال شد. بخش دیگر تجهیزات کتابخانه با هماهنگی و هم‌کاری رابط با من بخوان در استان کرمانشاه، در محل تهیه شدند.

در فروردین ماه سال ۱۴۰۰ نیز نزدیک به ۲۰۰ عنوان کتاب باکیفیت دیگر برای کتابخانه به همراه دستنامه و فعالیت‌های در پیوند با کتاب‌ها، ارسال شدند.

راه‌اندازی کتابخانه گل بانو در خرداد ماه ۱۴۰۰ به پایان رسید و از همان ابتدا پذیرای حضور کودکان و نوجوانان این منطقه در کتابخانه بود.