, ,

کارگاه‌های با من بخوان در سازمان میراث فرهنگی

با من بخوان

کارگاه با من بخوان - سازمان میراث فرهنگیروز جمعه ۲۹ آبان‌ماه ۱۳۹۴ و همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی، کارگاه بلندخوانی و عناصر داستان برای گروهی از والدین، مربیان و دانش‌آموختگان رشته‌های مختلف هنری در ساختمان میراث فرهنگی واقع در خیابان حافظ، خیابان جامی برگزار شد. در این کارگاه‌ها که به دعوت سازمان میراث فرهنگی برگزار شد، ۱۹ نفر شرکت داشتند و با طرح با من بخوان و روش‌ها و اهداف بلندخوانی کتاب با کودکان آشنا شدند.

در ابتدای کارگاه با هدف تمرین خوب گوش دادن و برای آشنایی با بازی‌های کودکانه هدفدار، شرکت‌کنندگان از راه یک بازی دو نفره به معرفی خود پرداختند. سپس در آغاز ورود به بحث کتاب‌های کودکان از شرکت‌کنندگان خواسته شد از میان مجموعه‌ای از کتاب‌های باکیفیت و بی‌کیفیت که توسط آموزشگران به محل برگزاری کارگاه برده شده بود، کتابی را برگزینند و دلیل انتخاب خود را بیان کنند. آنگاه با جمع‌بندی نظرات آن‌ها و آموزشگران تعریفی از کتاب باکیفیت ارائه شد و در مورد هدف طرح با من بخوان که همان رساندن کتاب‌های باکیفیت به همه کودکان است، سخن گفته شد. نکته شایان توجه این بود که برای نخستین بار در کارگاه‌های با من بخوان همه شرکت‌کنندگان کتاب‌های باکیفیت را برگزیدند.

در بخش سوم کارگاه تعریف ادبیات و هدف‌های آن، ادبیات کودکان، کتاب‌های تصویری و مصور، بازآفرینی کتاب‌ها و تفاوت قصه‌گویی وکتابخوانی ارائه شد و درباره تکیه بر مسائل انسانی درکتاب مانند حقوق کودک، صلح، فرهنگ و میراث فرهنگی، محیط زیست و مهارت‌های زندگی گفت‌وگو شد.

در بخش عملی کارگاه همگام با بلندخوانی کتاب «المر، فیل رنگارنگ»، آموزشگران از راه کارگروهی به شرح عناصر داستان و توالی رخدادها پرداختند و پس از آن با بلندخوانی کتاب «خانم حنا به گردش می‌رود» شرکت‌کنندگان با نمونه کتاب تصویری و چگونگی بلندخوانی آن با کودکان آشنا شدند.

در ادامه چند کتاب باکیفیت معرفی شد و قسمتی از هر کتاب بلندخوانی شد. کارگاه با پاسخ‌گویی به پرسش‌های شرکت‌کنندگان پایان یافت.

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *