,

گشایش کتابخانه با من بخوان در دفتر بنیاد کودک در تهران

با من بخوان

مراسم افتتاح کتاب‌خانه با من بخوان / با من بخوان در بنیاد کودک - شهریور 94در راستای علاقه‌مندکردن کودکان به کتابخوانی، شعبه تهران بنیاد کودک در ۱۹ مرداد ماه ۱۳۹۴، آغاز برنامه با من بخوان و راه‌اندازی کتابخانه کودک در آن مرکز را جشن گرفت. در این جشن که به کوشش مسئولان و مربیان داوطلب کتابخوانی بنیاد کودک و مسئول طرح با من بخوان بنیاد برگزار شده بود، نزدیک به سی نفر از کودکان پایه اول تا ششم دبستان به همراه مادران‌‌‌شان حضور داشتند.
در آغاز مراسم مسئول طرح با من بخوان در بنیاد کودک، در سخنان کوتاهی این طرح را به مادران معرفی کرد. در ادامه یکی از مربیان با مشارکت کودکان و مادران‌شان با اجرای پانتومیم، فضای دلنشین و شادی ایجاد کرد.

سپس کتاب “گنجشک که بال و پر داشت” بلندخوانی شد و کودکان و مربیان با ساختن ماسک شخصیت‌ها این داستان را به نمایش در آوردند. همچنین تلاش شد تا با چند بازی از جمله این “توپ توپ شیطونه” و بازی‌های حرکتی دیگر شور و نشاط و دوستی به کودکان و والدین‌شان منتقل شود.

 

 در پایان بار دیگر درباره ضرورت کتابخوانی با مادران گفت‌و‌گو شد. در این نشست مادران با اهمیت مطالعه در خانواده و الگوپذیری کودکان از والدین و نقش مادران و پدران در علاقه‌مندکردن فرزندان‌شان به کتاب و کتابخوانی آشنا شدند.

فعالیت های در پیوند با بلندخوانی / با من بخوان در بنیاد کودک - شهریور 94 مراسم افتتاح کتاب‌خانه با من بخوان / با من بخوان در بنیاد کودک - شهریور 94
جشن با بریدن کیک ویژه با من بخوان پایان یافت. پس از پذیرایی کتابخانه گشایش یافت و سپس از مادران و کودکان دعوت شد تا از کتابخانه بازدید کنند. خانم خندان، مسئول کتابخانه بنیاد کودک، درباره کتابخانه و نشست‌های ماهانه کتابخوانی در این مکان خانواده‌ها توضیح داد.

 یک مربی در حال صحبت با بچه‌ها درباره فعالیت‌های مرتبط با کتاب / با من بخوان در بنیاد کودک - شهریور 94 کودکان در حال نگاه کردن به کتاب‌ها در کتابخانه با من بخوان / با من بخوان در بنیاد کودک - شهریور 94

برپایی این کتابخانه و برگزاری نشست‌های ماهانه کتابخوانی برای کودکان ۷ تا ۱۲  سال، بخشی از تفاهم‌نامه‌ میان بنیاد کودک و موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای اجرای برنامه با من بخوان در این مرکز است. بر اساس این تفاهم‌نامه موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان کتابخانه‌ای از کتاب‌های باکیفیت برای کودکان زیر پوشش این نهاد در منطقه راه‌آهن برپا کرده است و مربیان نیز در نخستین دوره کارگا‌ه‌های آموزشی با من بخوان شرکت کرده‌اند و اکنون آماده کتابخوانی با کودکان هستند.

کودکان در حال نگاه کردن به کتاب‌ها در کتابخانه با من بخوان / با من بخوان در بنیاد کودک - شهریور 94

 

 

درباره برنامه با من بخوان در بنیاد کودک بیشتر بدانیم:

معرفی با من بخوان در بنیاد کودک

نخستین کارگاه با من بخوان در بنیاد کودک

 

 

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *