,

مرحله‌ی اجرایی پروژه‌های «با من بخوان» برای سال تحصیلی ۹۶-۹۵ آغاز شد!

بسته بندی کتاب‌های با من بخوان- 95-96در روزهای دوم و سوم شهریور ماه ۱۳۹۵، مسئولان اجرایی و آموزشی مرکزهای زیر پوشش برنامه‌ی «با من بخوان» در سال تحصیلی ۹۶-۱۳۹۵، به همراه تیم کتاب هدهد برای بسته‌بندی کتاب‌های ارسالی مناطق به کرج رفتند. با من بخوان برنامه‌ای برای ترویج کتاب‌خوانی با کودکان خانواده‌های کم‌درآمد، کودکان محروم و کودکان در بحران است. این برنامه بر پایه‌ی رساندن کتاب‌های مناسب و باکیفیت به دست این گروه از کودکان و نوجوانان است که در وضعیت معمول زندگی به کتاب‌های باکیفیت دسترسی ندارند. کارشناسان کتابشناسی موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان پیش از این، بر اساس طبقه‌بندی سنی و موضوعی مرحله‌ی گزینش کتاب‌های مناسب و باکیفیت را به انجام رسانده بودند.
در این دو روز بیش از ۱۱۰۰۰ جلد کتاب برای بیش از ۱۰۰۰۰ کودک، در هشت مرکز بسته‌بندی شد. امسال با گسترش برنامه‌ی «با من بخوان»، کودکان و آموزشگاه‌هایی در ایرانشهر، چاه‌بهار، سیستان (زابل و مدرسه‌های عشایری اطراف زاهدان)، کنارک و نیکشهر در استان سیستان و بلوچستان، کوهدشت در استان لرستان، قصرشیرین در استان کرمانشاه و مزار شریف در کشور افغانستان زیر پوشش برنامه‌ی با من بخوان قرار می‌گیرند.

بسته بندی کتاب‌های با من بخوان- 95-96پس از فرستاده شدن این بسته‌های کتاب به مناطق، مربیان و آموزگارانی که در مدرسه‌های زیر پوشش برنامه مشغول به کارند، در کارگاه‌های آموزشی «با من بخوان» که توسط کارشناسان موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان برگزار می‌شوند، آموزش می‌بینند و اصول بلندخوانی کتاب‌ها، ‌گفت‌وگو درباره‌ی کتاب و انجام فعالیت‌های هنری در پیوند با کتاب را می‌آموزند. سپس این مربیان و آموزگاران با اجرای برنامه در کلاس‌هایشان و سهیم شدن کتاب‌ها با کودکان و نوجوانان، آن‌ها را از لذت و شوق خواندن بهره‌مند می‌کنند و حس زیبایی‌شناسی را در آن‌ها برمی‌انگیزند.

طی ۵ سال از زمان آغاز برنامه‌ی «با من بخوان» نزدیک به ۲۵ هزار کودک و نوجوان دختر و پسر در سنین ۴ تا ۱۶ سال زیر پوشش این برنامه بوده‌اند و از امکانات آن بهره‌مند شده‌اند. همچنین تاکنون نزدیک به ۱۰۰۰ مربی، آموزگار و داوطلب در کارگاه‌های برنامه‌ی «با من بخوان» آموزش دیده‌اند و نزدیک به ۴۰ هزار جلد کتاب باکیفیت گزینش، آماده‌سازی و به همراه برگه‌های فعالیت و دستنامه‌های راهنما به مناطق زیر پوشش و کتابخانه‌ها فرستاده شده است.

 بسته بندی کتاب‌های با من بخوان- 95-96 بسته بندی کتاب‌های با من بخوان- 95-96

This post is also available in: انگلیسی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *