راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «بوسه‌هایی برای بابا»

راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «بوسه‌هایی برای بابا»

معرفی دفترچه‌ی راهنمای خواندن کتاب «بوسه‌هایی برای بابا»، تهیه شده در موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان

موسسه‌ی پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان در راستای پشتیبانی برنامه‌ی «با من بخوان»، دفترچه‌های راهنمای خواندن و فعالیت‌های مربوط به‌ کتاب‌های برگزیده از سوی کارشناسان موسسه و شورای کتاب کودک را تهیه کرده و در دسترس مخاطبان قرار داده است تا خانواده‌ها، مربیان، آموزگاران و کتابداران را در زمینه‌ی چگونگی سهیم شدن کتاب با کودکان راهنمایی کند.

درباره‌ی کتاب «بوسه‌هایی برای بابا»:

نویسنده: فرانسیس واتس، تصویرگر: دیوید لگ. مترجم: مینا پورشعبانی. تهران: نشر مبتکران.

گروه سنی: بالاتر از سه سال

معرفی کتاب:

وقت خواب خرس کوچولو است و بداخلاقی می‌کند. او نمی‌خواهد حمام کند، به پدر و مادرش بوسه‌ی شب به خیر بدهد و بخوابد. بابا خرسی با بردباری یک بازی ترتیب می‌دهد و با سرگرم کردن و گرفتن بوسه‌های گوناگون خرسی را حمام می‌کند، با او مسواک می‌زند، او را آماده‌ی خواب می‌کند و به رختخواب می‌فرستد.

این کتاب، ارتباط و نقش عاطفی کودک با پدر را به زیبایی بیان می‌کند. ارتباطی که گه‌گاه اهمیت آن به دست فراموشی سپرده می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم که این کتاب را پدران برای کودکان خود بخوانند تا هم بهتر با داستان ارتباط برقرار کنند و هم پیوندهای عاطفی‌شان با هم بیشتر شود. داستان این کتاب به خوبی نشان می‌دهد که پیش از به خواب رفتن کودک باید برای او فضایی مملو از آرامش و امنیت ایجاد کنیم.

درباره‌ی دفترچه‌ی راهنمای خواندن و فعالیت‌های کتاب «بوسه‌هایی برای بابا»:

فعالیت‌های موجود در این راهنما علاوه بر اینکه می‌توانند محملی برای گفت‌وگو با کودک و درک احساسات او باشند، باعث افزایش شناخت کودک از حیوانات مختلف می‌شوند. همچنین فعالیت هنری طراحی‌شده برای این کتاب موجب پرورش خلاقیت و بالا رفتن اعتماد به نفس او خواهد شد.

در قسمتی از این راهنما می‌خوانیم:

از کودک خود بپرسید دوست دارد موقع خواب چه بوسی به شما بدهد؟ از این صحنه با کمک هم یک نقاشی بکشید و حتی می‌توانید یک داستان کوچک درباره‌ی آن‌چه پیش از خواب کودک شما اتفاق می‌افتد، بنویسید (کودک بگوید و شما بنویسید). با این روش حس و نیاز کودک خود را درک می‌کنید.

 

لینک دانلود دستنامه‌ی کتاب «بوسه‌هایی برای بابا»

دانلود (PDF , HandBook_ReadWithMe_boosehaei_baraye_baba.pdf)



 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *