الفبا ورزی واک  پ

ابتدا از کودکان سؤال کردیم بچه‌ها تابه‌حال پنگوئن دیدید.

یکی از کودکان گفت: من در کارتون دیدم، یکی دیگر از بچه‌ها گفت: توی قطب شمال هست، یکی هم گفت: آن‌ها روی یخ‌ها زندگی می‌کنند و همچنین کودکان در مورد قطب شمال و غذایی که پنگوئن‌ها می‌خورند و نگه‌داری بچه‌هایشان صحبت کردند.

بعد پرسیدیم بچه‌ها پنگوئن اولش چه واکی است بعضی از کودکان می‌گفتند اولش پن دارد. گفتیم پَ دارد نه پن.

شعر واک پ را با آن‌ها خواندیم و بعد داستان را خواندیم و قبل از خواندن داستان از کودکان خواستیم حدس بزنند چه حیوانی توی داستان امروز هست و کتاب را سریع باز و بسته کرده و از آن‌ها خواستیم سریع ببینند و بگویند که کودکان همه باعلاقه این کار را انجام دادند و پروانه و کفشدوزک و زنبور را نام بردند.

بعد از خواندن داستان به گفت‌وگو در مورد داستان پرداختیم برای مثال از آن‌ها پرسیدیم فکر می‌کنید چرا کاکا کلاغه دلش می‌خواست گاهی  پروانه یا پینه‌دوز باشد یکی از کودکان پاسخ داد چون پروانه قشنگ است او هم‌دلش می‌خواست پروانه باشد، یکی گفت چون به پروانه حسودیش می‌شد و سؤالاتی از این قبیل پرسیده شد.

همچنین در این داستان، واژه پینه‌دوز برای کودکان آشنا نبود و آن‌ها با شنیدن آن تعجب می‌کردند و دوباره می‌پرسیدند پینه‌دوز؟ که به آن‌ها گفتیم پینه‌دوز نام دیگر کفشدوزک است.

از کودکان پرسیدیم بچه‌ها پ  مثل‌چی گفتند: مثل پرنده، مثل پیاز، مثل شبکه پویا، مثل هواپیما که به آن‌ها گفتیم هواپیما وسطش پ دارد.

برای فعالیت نوبت صبح کودکان پرستو، با کاغذ درست کردند و نوبت عصر پروانه را با بشقاب و قاشق یک‌بارمصرف درست کردند.

مربیان: فریده جوزی و منیژه نصیری

محل اجرا: کتابخانه آوای ماندگار، شوش

بیشتر بخوانید:

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *